تعمیر جلوبندی رنو یکی دیگر از خدمات تخصصی ما در تعمیرگاه رنو شرق تهران میباشد که میخواهیم مختصر به آن بپردازیم. شاسی خودرو از طریق فنرها، کمک فنرها و محورها به چرخ های جلو و عقب متصل می شود. تعلیق به تمام قطعاتی اطلاق می شود که با هم کار می کنند تا از قطعات در برابر ضربه محافظت کنند. فنرها به طور غیر مستقیم بدنه خودرو را به محورها متصل می کنند. این کار برای محافظت از بدنه خودرو در برابر شوک های جاده ای ناشی از پریدن، افتادن، غلت خوردن یا تاب خوردن انجام می شود. این شوک‌های جاده سواری ناهمواری ایجاد می‌کند و آسیب را بر بدنه و ساختار خودرو افزایش می‌دهد.

 

تعمیر جلوبندی رنو

 

 

تعمیر جلوبندی رنو

تعمیرات این قسمت که بخش مهمی از سری تعمیرات این خودروها است و در واقع مهمترین قسمت آن است زیرا سیستم تعلیق باعث می شود حرکت خودرو خیلی نرم و یا خیلی خشک به نظر برسد و بنابراین در صورت خرابی باید تعمیر شود.

سیستم تعلیق

به مجموعه ای از اتصالات مکانیکی، فنرها و دمپرهایی است که چرخ ها را به شاسی متصل می کندسیستم تعلیق میگویند. به طور سنتی، دو عملکرد را انجام می دهد: مدیریت هندلینگ خودرو و ترمزگیری برای ایمن نگه داشتن مسافران از ضربه، لرزش و سایر عوامل.

این یک سیستم مکانیکی از فنرها یا کمک فنرها است که چرخ ها و محورها را به شاسی یک وسیله نقلیه چرخدار متصل می کند. همچنین به نگه داشتن ارتفاع و تراز مناسب خودرو کمک می نماید. همچنین جهت خودرو را کنترل می کند و برای حداکثر کنترل باید فرمان را عمود بر زمین نگه دارد. سیستم تعلیق همچنین به محافظت از خودرو و محتویات آن در برابر آسیب و خوردگی کمک می کند.

سیستم تعلیق جلو و عقب خودرو ممکن است متفاوت طراحی شود. سیستم تعلیق خودروی شما وظیفه سهولت رانندگی و کنترل خودرو را بر عهده دارد. برای ایجاد ثبات در فرمان و هندلینگ خوب، سیستم تعلیق ،اصطکاک بین لاستیک ها و جاده را افزایش می دهد.

تعمیر جلوبندی رنو به شکل اصولی و درست باعث جلوگیری از آسیب های جدی به خودرو و ضررهای مالی میگردد.

 

 

کارکرد سیستم تعلیق در خودرو

 

 

کارکرد سیستم تعلیق در خودرو:

  • نیروهای شوک تا حد امکان کاهش می یابد
  • ارتفاع سواری مناسب ماشین را حفظ میکند
  • تراز مناسب چرخ ها را حفظ میکند
  • به عنوان پشتیبان وزن وسیله نقلیه بکار میرود
  • تماس لاستیک را با جاده تنظیم میکند
  • جهت حرکت وسیله نقلیه را کنترل می کند.
  • حذف انتقال شوک جاده به قطعات خودرو
  • حفظ چسبندگی محکم در سطح جاده هنگام رانندگی، پیچیدن یا ترمز کردن.
  • حفظ هندسه صحیح فرمان.
  • دستیابی به ساختار بدن و قد خاص.
  • مقاومت در برابر گشتاور و رفلکس ترمز
  • حفظ پایداری وسیله نقلیه در حین سفر بر روی زمین های ناهموار یا چرخش به منظور کاهش تمایل به غلت زدن، جهش یا حرکت عمودی.
  • محافظت از مسافران در برابر شوک های جاده و ایجاد یک سواری راحت.
  • کاهش فشارهای ناشی از شوک های جاده بر روی مکانیزم وسیله نقلیه
  • هنگام سفر بر روی زمین های سخت و ناهموار، بدنه را کاملاً صاف نگه میدارد. حرکات بالا و پایین چرخ ها باید متناسب با حرکت بدنه باشد.
  • محافظت از ساختار خودرو در برابر بارگذاری استرس و لرزش ناشی از بی نظمی سطوح جاده و در عین حال پایداری آن.
  • رسیدن به ارتفاع لازم برای ساختار بدنه.
  • حفظ رابطه هندسی صحیح بین بدنه و چرخ ها، بدنه باید بر روی محورها نگه داشته شود

مقاله مرتبط:تعمیرگاه تخصصی رنو

بند انگشتی یا عمودی:

این یکی از اجزای سیستم تعلیق است که بر روی محور چرخ ها نصب می شود و چرخ ها و سیستم تعلیق خودرو را از طریق اتصال دهنده های موجود به هم متصل می کند. مفصل مجهز به زوایای پایه و چرخ است که به چرخ های جلوی خودرو کمک می کند تا به سمت راست یا چپ هدایت شوند و در نتیجه خودرو را هدایت می کنند. توپی چرخ به دور چرخ ها می چرخد ​​و محل اتصال یاتاقان مرکزی را فراهم می کند.

پیوندها:

اتصالات صلب مورد استفاده در سیستم تعلیق برای اتصال بدنه اصلی خودرو به رینگ چرخ ها با استفاده از بست های مکانیکی به عنوان کوپلینگ شناخته می شوند. Wishbones یا A-arms، اکسل های جامد یا اکسل های زنده و اتصالات متعدد انواعی از سیستم های تعلیق هستند که از اتصالات استفاده می کنند.

 

 

کمک فنر یا فنر

 

کمک فنر یا فنر:

آنها اجزای مکانیکی انعطاف پذیری هستند که بین مفاصل (استخوان آرزوها) قرار می گیرند تا شوک ناشی از شرایط جاده را جذب کنند. محور محکم و چند پیوندی و قاب اصلی به گونه ای طراحی شده اند که شوک جاده را قبل از رسیدن به فریم اصلی خودرو کاهش دهند. در بین انواع مختلف، کمک فنر، دمپر، فنر برگ و فنر بادی رایج است. در تعمیر جلوبندی رنو، رسیدگی به فنرها و کمک فنرها یکی از اساسی ترین موارد میباشد.

اجزای سیستم تعلیق رنو

سیستم تعلیق مستقل

جناغ دوبل

مک فرسون استرات

سیستم تعلیق وابسته

محور جامد

سیستم تعلیق نیمه مستقل

پرتو پیچشی

دلیل شکست پنل جلو

خرابی ها و عیوب پنل جلو می تواند دلایل زیادی داشته باشد که با تعمیر جلوبندی رنو این مشکلات بر طرف میشود. اما اجازه دهید در اینجا به اصلی ترین آنها توجه کنیم.

خرابی دیسک ترمز

1. خرابی دیسک ترمز

خراب شدن دیسک های ترمز یکی از عوامل آسیب دیدن قسمت جلویی خودرو است. لرزش ها و تکان های شدید در هنگام ترمزگیری نشان می دهد که دیسک های ترمز آسیب دیده و دیگر وضعیت خوبی ندارند و باید تعویض شوند. لرزش دیسک های ترمز می تواند بر سیستم تعلیق جلوی خودرو تأثیر منفی بگذارد و منجر به خرابی آن شود.

2. خرابی چرخ خودرو

یکی دیگر از دلایل خرابی سیستم تعلیق جلوی خودرو، معیوب بودن بلبرینگ چرخ است. اگر شیم آسیب دیده باشد و به درستی کار نکند، ممکن است سیستم جلو مشکل پیدا کند. توری نباید به صورت عمودی حرکت کند. خرابی بلبرینگ می تواند باعث لرزش خودرو در هنگام فرمان و آسیب به سیستم تعلیق جلو شود.

3. سایش یا عدم تعادل لاستیک

اولین گام در تعمیر و نگهداری از جلو این است که تایرهای خود را بررسی کنید. هنگام بازرسی لاستیک، ابتدا باید فشار باد لاستیک را اندازه بگیرید و سپس آج را اندازه بگیرید. لاستیک های فرسوده و خراب می توانند به سیستم تعلیق خودرو آسیب و ضربه جدی وارد نمایند زیرا لاستیک های قدیمی لرزش را افزایش می دهند. لاستیک جلوی خودرو در این قسمت بیشترین آسیب را می بیند، بنابراین باید به سایش لاستیک جلو توجه کنید.

یکی دیگر از عوامل موثر در خرابی قسمت جلو، تفاوت سایز لاستیک است.

4. عدم تعادل نوار تعادل

شفت تعادل خودرو وظیفه توزیع نیروهای گشتاور در پیچ ها و حفظ تعادل خودرو را بر عهده دارد. این نوار از چرخش بیش از حد خودرو در پیچ ها جلوگیری می کند. این میله توسط دو بوش در جای خود ثابت می شود. اگر این بوش ها آسیب ببینند، فرمان می لرزد و به اصطلاح فرمان می شکند. می تواند آسیب جدی به جلوی ماشین شما وارد کند.

5. خرابی کمک فنر

یکی از مهم ترین قطعات ماشین شما کمک فنر است که نقشی حیاتی در کاهش شوک جاده ایفا می کند. کمک فنرهای آسیب دیده باعث ایجاد ارتعاشات شدید در داخل خودرو شده و سیستم تعلیق را تحت تاثیر قرار می دهد.

6. چرخ های نامتعادل

عدم تعادل چرخ یکی دیگر از دلایل ریزش قسمت جلویی خودرو است. چرخ نامتعادل می تواند باعث لرزش فرمان شود و همچنین می تواند باعث خرابی سایر قطعات شود.

تعیمر جلوبندی رنو تهرانپارس

در این مقاله از اهمیت تعمیر جلوبندی رنو برایتان گفتیم پس دریافتید که این کار باید در یک مرکز تخصصی و زیر نظر متخصصین انجام گیرد تا جلوبندی خودرو شما با قطعات اصلی تعمیر و تعویض گردد. تعمیرگاه تخصصی نوین کار واقع در تهرانپارس اماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

سخن پایانی

تعمیر جلوبندی رنو، به دلیل حساسیت بالا نیاز است در مراکز تخصصی و معتبری مانند مرکز تخصصی تعمیر گیربکس نوین کار در شرق تهران انجام شود. با کمک و مشاوره تکنسین های مجرب و ماهر نوین کار می توانید یک تعمیر گیربکس با کیفیت و مقرون به صرفه را تجربه کنید.