بدون شک روغن موتور یکی از نیازهای اساسی هر خودرویی است و برای داشتن عملکرد خوب باید از روغن مرغوب استفاده کرد. در غیر این صورت صدمات جبران ناپذیری به موتور وارد می شود. برای اینکه بتوانید روغن موتور مناسب ال 90، مگان و ساندرو خود انتخاب کنید، باید پارامتر هایی مانند نوع روغن، ویسکوزیته و … را در نظر بگیرید.

شما میتوانید با تماس به تعمیرگاه رنو شرق تهران برای کسب اطلاعات کافی از خطا های رخ داده برای خودرو خود، مشاوره رایگان بگیرید. در ادامه این مقاله به روغن موتور مناسب رنو اشاره میکنیم. 

اهمیت روغن موتور در خودرو 

قبل از اینکه به معیارهای مهم در انتخاب روغن موتور مناسب اشاره کنیم، باید بگوییم اهمیت استفاده از بهترین روغن موتور چیست؟ روغن موتور قلب تپنده خودرو است و اگر از کیفیت آن نامناسب باشد، مطمئنا آسیب زیادی به خودرو وارد می کند. روغن های باکیفیت باعث افزایش عمر موتور و بهبود عملکرد آن می شوند. در واقع می توان گفت که طول عمر موتور خودرو تا حد زیادی به نوع روغن موتور بستگی دارد.

روغن موتور ترکیبات پیچیده ای دارد و از مواد افزودنی مختلفی تشکیل شده است. جالب است بدانید که هر چه موتور قدیمی تر باشد استفاده از بهترین روغن اهمیت بیشتری دارد. روغن موتور همچنین به عنوان روان کننده ای شناخته می شود که باعث کاهش اصطکاک بین قطعات و کاهش دمای آنها می شود.

زمانی که به جای استفاده از روغن موتور مناسب ال 90، مگان و ساندرو   باکیفیت و گران قیمت، روغن های بی کیفیت و ارزان را انتخاب می کنیم، اتفاقی که می افتد این است که سایش بین قطعات افزایش می یابد و موتور بیش از حد گرم می شود. این مشکل تنها منجر به خرابی موتور و تحمیل هزینه های بالای تعمیر می شود.

توجه داشته باشید روغن موتور باید به موقع و در مرکز تعمیر رنو شرق تهران تعویض شود. در تعمیرگاه های تخصصی از جمله نوین کار از دستگاه های پیشرفته برای تخلیه روغن قدیمی و افزودن روغن جدید استفاده می شود.

اهمیت روغن موتور در خودرو 

مقاله مرتبط:مرکز تخصصی تعویض روغن موتور

روغن موتور مناسب ال 90، مگان و ساندرو

برای اینکه بتوانید روغن موتور مناسب ال 90، مگان و ساندرو را تعیین کنید باید در هنگام خرید به موارد زیر توجه ویژه ای داشته باشید. لازم به ذکر است که این روزها می توانید روغن موتور را از طریق نوین کار خریداری کنید.

بررسی استانداردهای روغن خودرو

استانداردهای مختلفی برای تولید روغن موتور وجود دارد و بهترین استانداردهای امروزی شامل API و ACEA می شود. این ویژگی ها بر روی قوطی روغن موتور وجود دارد و با مطالعه آن می توانید بهترین محصول را انتخاب کنید. هر یک از پارامترهای ذکر شده نقش مهمی در بهبود عملکرد موتور خواهند داشت.

به ویسکوزیته روغن موتور توجه کنید

ویسکوزیته به غلظت روغن موتور اشاره دارد. روغن موتور معمولا در هوای سرد سفت می شود و در زمستان استارت زدن خودرو را دشوار می کند. بنابراین بهتر است بر اساس شرایط آب و هوایی روغن موتور مناسب ال 90، مگان و ساندرو انتخاب شود.

انواع روغن موتور 

روغن های موتور بر اساس روش های تولید به سه دسته مصنوعی، نیمه سنتتیک و معمولی تقسیم می شوند:

سنتتیک:

این روغن از نفت خام به دست می‌آید که فرآوری متفاوتی نسبت به روغن‌های معدنی دارد و این امر بر عملکرد و کاربرد آن تأثیر بسزایی خواهد داشت. این روغن ها برای موتورهای مدرن مناسب هستند و به دلیل خلوص بودن، حرکت نرم تری را بین قطعات موتور ایجاد می کنند و عملکرد آن را بهبود می بخشند.

روغن های نیمه سنتتیک:

روغن های نیمه سنتتیک عملکرد کمتری نسبت به روغن های مصنوعی دارند و خرید آنها مقرون به صرفه تر است. مخلوطی از روغن های مصنوعی و معمولی است و برخی از خواص روغن های مصنوعی را در خود دارد.دانستن نوع روغن موتور مناسب ال 90، مگان و ساندرو کارکرد خودرو شما را بهبود میبخشد.

متعارف:

روغن های معمولی یا معدنی از پالایش نفت خام به دست می آیند. برای این منظور نفت خام تقطیر و سپس هیدرولیز می شود. این فرآیند بدون تغییر مولکول های هیدروکربن انجام می شود. در حال حاضر این روغن ها در موتورهای قدیمی استفاده می شوند و ویسکوزیته کمتری دارند.

بهترین روغن موتور برای خودروهای رنو

با توجه به معیارهای معرفی شده و ویژگی های یک روغن موتور ایده آل برای خودروی رنو، این روزها برند Elf روغن موتور مناسب ال 90، مگان و ساندرو است. علاوه بر این می توان به برند BT نیز اشاره کرد. این روغن ها مورد تایید رنو بوده و تمامی ویژگی های یک روغن موتور ایده آل را دارد.

مرکز تعویض روغن رنو تهرانپارس

تعویض روغن هرچند که کار اسانی به نظر میرسد اما اینطور نیست شما باید برای تعویض روغن موتور مناسب برای خودروی خود به یک مرکز تخصصی مراجعه کنید نوین کار مرکز تخصصی تعویض روغن موتور رنو و دیگر خودرو های خارجی در تهرانپارس میباشد.

سخن پایانی

پیدا کردن روغن موتور مناسب ال 90، مگان و ساندرو به دلیل حساسیت بالا نیاز است در مراکز تخصصی و معتبری مانند مرکز تخصصی تعمیرات نوین کار در شرق تهران انجام شود. با کمک و مشاوره تکنسین های مجرب و ماهر نوین کار می توانید خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه را تجربه کنید.