گیربکس از اجزای مهم خودروهای اتومات است که وظیفه دارد به تغییر دنده بپردازد و قدرت موتور را به چرخ‌های آن منتقل کند. از این رو باید اطلاعات کافی راجب لیست خطاهای گیربکس اتومات رنو داشته باشیم.

شما میتوانید با تماس به تعمیرگاه رنو شرق تهران اطلاعات کافی از خطا های رخ داده به خودرو خود مشاوره رایگان بگیرید . گیربکس اتوماتیک، سیستمی پیچید‌ه است که از اجزای مختلفی تشکیل شد‌ه است. هر کدام از این اجزا می‌توانند دچار مشکل بشوند و خطا‌ها‌یی  را به وجود بیاورند.

در قسمت های بعدی این مقاله به لیست خطاهای گیربکس اتومات رنو اشاره می کنیم.

علائم رایج خرابی گیربکس اتوماتیک رنو 

گیربکس اتومات رنو به طور خودکار دنده‌ها را تعویض می‌کند و نیازی به کلاچ ندارد. گیربکس‌های اتوماتیک از یک تبدیل کننده گشتاور از مایع برای انتقال قدرت از موتور گیربکس استفاده می‌کند و سیستم سیاره‌ای از چرخ دنده‌ها برای تغییر سرعت استفاده میشود. لیست خطاهای گیربکس اتومات رنو دارای نشانه های اولیه ای است که در زیر به برخی از آن ها اشاره کرده ایم :

  • فعال شد‌ن چراغ چک موتور : این چراغ می‌تواند به دلیل وجود مشکل در گیربکس اتومات رنو یا سایر قسمت‌های موتور روشن شده باشد.
  • لرزش یا تقه در هنگام تعویض دنده : این مشکل می‌تواند نشان دهند‌ه نقص در هیدرولیک یا سنسور‌های مربوط به گیربکس باشد.
  • زمان بندی اشتباه در تعویض دنده : اگر گیربکس در تعویض دنده‌ها به موقع عمل نکند، ممکن است سنسور‌ها، شیر برقی‌ها یا کامپیوتر گیربکس مشکل داشته باشند.
  • نشت روغن گیر بکس : نشت روغن می‌تواند باعث کمبود فشار روغن و آسیب به اجزای داخلی گیربکس شود.
  • صدای غیر معمول از گیر بکس : شنید‌ن صداهای ناهنجار مانند کوبش از گیربکس، نشان دهنده وجود مشکل در گیربکس میباشد.
  • کاهش شتاب و قدرت موتور : اگر خودروی شما شتاب و قدرت قبل را ندارد، ممکن است گیربکس به درستی عمل نکند.
  • بوی سوختگی : بوی سوختگی در ماشین شما موضوع نگران کنند‌ه ای است و علت آن این است که روغن گیربکس خودرو‌ی شما بیش از حد گرم میشود.لیست خطاهای گیربکس اتومات رنو را در ادامی خوانیم

علائم رایج خرابی گیربکس اتوماتیک رنو 

مقاله مرتبط:تعمیرگاه تخصصی رنو

لیست خطاهای گیربکس اتومات رنو

علائم مرتبط با لیست خطای گیربکس اتومات رنو بسته به کد خاص می تواند متفاوت باشد. در ادامه برخی از علائم رایج برای هر کد اشاره میکنیم:

P0700

این خطا نشان دهنده یک نقص در عملکرد گیربکس اتومات رنو است که برای تشخیص موشکافانه آن ابزار عیب یابی نیاز دارد. دلایل احتمالی این کد عبارتند از مشکلات سنسور، مشکلات شیر برقی، خرابی کامپیوتر انتقال، مشکلات مبدل گشتاور و نقص سیستم هیدرولیک. علائم ممکن است شامل روشن شدن چراغ چک موتور، مشکل در تعویض دنده، نشت روغن گیربکس، خرابی موتور، صداهای غیرعادی از گیربکس و کاهش شتاب و قدرت باشد.

P0730

مشکل در یک چرخ دنده مهم از گیربکس است و کد دقیق دنده مشکل دار را می توان از طریق تجهیزات تشخیصی مشابه کد P0700 عیب یابی کرد. این کد اکثرا مربوط به نقص سنسور کیلومتر شمار، نقص شیر برقی مربوط به دنده مورد نظر یا نقص قطعات مکانیکی در گیربکس میباشد. نشانه های آن ممکن است شامل روشن شدن چراغ چک موتور، تعویض نادرست دنده، ناتوانی در درگیر شدن با دنده، صدای تق تق در هنگام تعویض دنده و افزایش مصرف سوخت خودرو باشد.

P0780

نشان دهنده کم بودن فشار در سیستم هیدرولیک گیربکس است. ممکن است این کد اشاره به نشت روغن گیربکس، خرابی پمپ روغن گیربکس، خرابی شیر برقی و علائم مشابه کدهای قبلی و همچنین زمان بندی اشتباه در تعویض دنده و درگیر نشدن دنده داشته باشد.این مهم ترین گزینه در لیست خطاهای گیربکس اتومات رنو میباشد.

P0705

خرابی مربوط به سنسور موقعیت دنده خواهد بود که وظیفه انتقال دنده انتخابی به کامپیوتر را بر عهده خواهد داشت. این کد اکثرا با نقص در سنسور موقعیت دنده، مشکلات سیم کشی مربوط به سنسور یا نقص در رایانه گیربکس مرتبط می باشد. نشانه های آن ممکن است شامل عدم نمایش صحیح دنده انتخابی، ناتوانی در تعویض صحیح دنده و لرزش در هنگام تعویض دنده باشد.

P0741

این کد به نقص در گشتاور گیربکس اتوماتیک اشاره دارد. دلایل این کد ممکن است شامل مشکل در اجزای مکانیکی یا سیستم هیدرولیک مبدل گشتاور باشد. علائم ممکن است شامل تعویض نامناسب دنده، زمان بندی اشتباه در تعویض دنده، لرزش گیربکس و صدای غرش از پمپ گیربکس باشد.

P0750

نقص مربوط به شیر برقی است که روغن را در جعبه دنده اتوماتیک کنترل می کند. دلایل احتمالی این کد عبارتند از مشکل از شیر برقی، مشکلات سیم کشی مربوط به شیر برقی یا نقص های داخلی گیربکس. نشانه ها ممکن است شامل زمان بندی اشتباه در تعویض دنده، در درگیر نشدن دنده ها، چسبیدن گیربکس در دنده و گرم شدن بیش از اندازه گیربکس باشد.

P0776

نشان دهنده نقص در شیر برقی کنترل فشار است که وظیفه کنترل فشار روغن در سیستم هیدرولیک گیربکس را بر عهده دارد. این کد اکثرا با نقص در شیر برقی کنترل فشار، مشکلات سیم کشی، خطاهای پمپ انتقال یا مسدود شدن در فیلتر انتقال همراه است. نشانه های این کد ممکن است شامل روشن شدن چراغ چک موتور، گرمای بیش از اندازه گیربکس و نشانه های آتش سوزی باشد.

تعمیرگیربکس اتومات رنو تهرانپارس

در این مقاله لیست خطاهای گیربکس اتومات رنو را برایتان گفتیم پس دریافتبد که رفع ایرادات گیربکس باید در یک مرکز  تخصصی و زیر نظر متخصصین انجام گیرد. تعمیرگاه تخصصی رنو نوین کار واقع در تهرانپارس اماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

سخن پایانی

تعمیر و پیدا کردن لیست خطاهای گیربکس اتومات رنو به دلیل حساسیت بالا نیاز است در مراکز تخصصی و معتبری مانند مرکز تخصصی تعمیرات نوین کار در شرق تهران انجام شود. با کمک و مشاوره تکنسین های مجرب و ماهر نوین کار می توانید خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه را تجربه کنید.