اگر سلامت خودرو برای شما مهم است، در وهله اول باید به تعویض روغن آن فکر کنید. با مراجعه به یک مرکز تخصصی تعویض روغن موتور و تعویض روغن و تمیز کردن فیلتر، موتور شما بهتر کار می کند و عمر مفید آن افزایش می یابد. برای انجام کار تعویض روغن خودرو باید به مراکز تخصصی این کار مراجعه کنید تا از صحت و اتمام این کار اطمینان حاصل کنید. مرکز تخصصی نوین کار بهترین گزینه برای این کار است.

 

مرکز تخصصی تعویض روغن موتور

 

مرکز تخصصی تعویض روغن نوین کار

موتور ماشین دارای قطعات متحرک مختلفی است که با هم کار می کنند تا ماشین شما را حرکت دهند. به دلیل تماس قطعات با یکدیگر، اصطکاک بین قطعات ایجاد می شود که به مرور زمان منجر به افزایش دمای موتور و سایش آن می شود. در چنین حالتی، روغن موتور باید در زمان بهینه استفاده شود تا با روانکاری اجزای مختلف موتور، اصطکاک بین قطعات کاهش یابد.

روغن باید در فواصل معین تعویض شود. زیرا به مرور زمان و در اثر کارکرد مداوم خودرو، روغن کارکرد خود را از دست می دهد. روغن موتور خودرو باید هر 5000 کیلومتر یا هر 3 ماه یکبار تعویض شود. البته این عدد بسته به نوع رانندگی و همچنین مدل ماشین شما قابل تغییر است. در صورتی که قصد تعویض روغن خودرو را دارید می توانید به راحتی خودرو را برای تعویض روغن به مرکز تخصصی تعویض روغن موتور بیاورید.

روغن مناسب خودرو شما

یکی از سوالات مهمی که اکثر صاحبان خودرو می پرسند این است که چه روغنی برای خودروی ما مناسب است؟ در واقع همه روغن موتورها عملکرد یکسانی دارند. با این حال، در برخی از تعمیرگاه ها، تکنسین ها سعی می کنند به شما روغن گران بفروشند. در حالی که موتور اصلا نیازی به این روغن ندارد. در صورت انتخاب تعمیرگاه تخصصی تعویض روغن موتور نوین کار برای تعویض روغن خودرو، پس از انجام بررسی های لازم و بسته به نوع و مدل خودرو، روغن مورد نیاز موتور خودروی شما ،برای خودروی شما مورد استفاده قرار می گیرد.مطمن ترین مرکز تخصصی تعویض روغن موتور در شرق تهران نوین کار می باشد.

 

مرکز تخصصی تعویض روغن موتور

 

اگر روغن خودرو به موقع تعویض نشود چه مشکلاتی پیش خواهد آمد؟

اگر روغن موتور خودرو خود را به موقع تعویض نکنید، مشکلات جدی برای خودروی شما پیش خواهد آمد که که ممکن است برای شما هزینه های زیادی به بار آورد. این مشکلات عبارتند از:

مقاله های مرتبط:روغن موتور مناسب ال 90،مگان و ساندرو

بریدن و فرسودگی قطعات موتور:

روغن سوپاپ ها، یاتاقان ها، میل لنگ و پیستون ها را روان می کند. روغن تمام این قسمت ها را روغن کاری می کند و به آنها اجازه می دهد تا به راحتی در موتور کار کنند. اگر روغن خودرو خود را به موقع تعویض نکنید، عملکرد موتور شما به مرور زمان از بین می رود. همچنین قطعات موتور به دلیل اصطکاک زیاد باعث آسیب جدی به موتور می شود. اگر مدت زیادی از تعویض روغن خودرو خود غفلت کرده اید؛ در نهایت برای تعمیر موتور باید پول زیادی خرج کنید.بهترین راه مراجعه به مرکز تخصصی تعویض روغن موتور میباشد.

تجمع کثیفی‌ها و گرفتگی کانال روغن:

روغن در حین حرکت خودرو خنک می شود و گرد و غبار را جمع می کند و در نتیجه محیط داخلی موتور را تمیز می کند. این کثیفی در کانال روغن جمع می شود و در صورت عدم رسیدگی باعث کاهش عمر موتور می شود. با گذشت زمان روغن به اجزای مهم موتور نمی رسد و به تدریج موتور آسیب جدی می بیند.

داغی زیاد موتور:

روغن مهمترین نقش را در خنک سازی موتور ایفا می کند. اگر روغن را به موقع در یک مرکز تخصصی تعویض روغن موتور عوض نکنید، در اثر حرارت، روغن چسبناک شده و باعث گرمای زیادی در موتور می شود. البته به مرور زمان واشرها نیز فرسوده می شوند.

تعمیر کلی موتور خودرو:

اگر ماشینی را برای مدت طولانی با روغن کثیف و آسیب دیده برانید، مطمئناً خودروی شما دچار آسیب جدی و کاهش قیمت می شود. با کف روغن، موتور شما بیش از حد گرم می شود و واشر سر سیلندر آسیب می بیند. در نتیجه ماشین شما برای تعمیر به پول زیادی نیاز دارد. بنابراین باید روغن را به موقع تعویض کنید.

 

مرکز تخصصی تعویض روغن موتور

 

مزایای تعویض روغن به موقع در مرکز تخصصی تعویض روغن موتور

حتما تا به حال متوجه شده اید که روغن یکی از عناصر مهم در هر خودرویی است. در انواع خودروها روغن باید به موقع و در زمان مشخصی تعویض شود تا در عملکرد صحیح موتور موثر باشد. بهتر است قبل از سفرهای طولانی ماشین خود را چک کنید و مهمتر از همه روغن را چک کنید. در اینجا مزایای تعویض روغن به موقع آورده شده است:

کمتر شدن سوخت خودرو:

امروزه با توجه به گرانی سوخت یکی از دغدغه های صاحبان خودرو استفاده از روش صحیح کاهش هزینه سوخت خودرو است. بهترین راه برای کاهش هزینه سوخت و مصرف سوخت، تعویض به موقع روغن است.

کاهش پخش گازهای گلخانه‌ای در هوا:

خودروها باید در زمان‌های خاصی تست آلایندگی را پشت سر بگذارند. در این آزمایش از دستگاه های مختلف برای ارزیابی تخلیه مواد شیمیایی مضر مختلف و تخلیه مونوکسید کربن در اگزوز خودرو استفاده می شود. در صورت تعویض دقیق و به موقع روغن خودرو در مرکز تخصصی تعویض روغن موتور ، محیط زیست در خطر نخواهد بود. هنگامی که روغن کثیف است، مقدار زیادی هیدروکربن در میل لنگ جمع می شود و در هوا آزاد می شود.

بهبود عملکرد موتور:

عملکرد خوب موتور تحت تأثیر کیفیت روغن است. اگر روغن مورد استفاده در خنک سازی، روانکاری و تمیز کردن موتور به خوبی عمل می کند. قطعات متحرک موتور نیز به خوبی کار می کنند. روغن می تواند میزان اصطکاک بین قطعات موتور را کاهش دهد. روغن باعث جمع آوری گرد و غبار و کثیفی های دیگر در فیلتر میگردد، بنابراین فیلتر باید همراه با روغن تعویض یا تمیز شود.

کارایی بهتر اجزا:

روغن با روغن کاری از تمام قسمت های موتور محافظت می کند. در هنگام استفاده از روغن، این ماده ویسکوزیته خود را از دست داده و قادر به روانکاری نخواهد بود. هر چه روغن غلیظ تر باشد، کمتر به قطعات موتور می رسد که منجر به افزایش دمای موتور و کاهش عملکرد موتور می شود. به شما توصیه می کنیم پس از مشورت با تکنسین های مرکز تخصصی تعویض روغن موتور نوین کار، روغن خودرو خود را تعویض کنید.

مرکز تخصصی تعویض روغن موتور تهرانپارس

در این مقاله از اهمیت تعویض روغن موتور برایتان گفتیم پس دریافتبد که این کار باید در یک مرکز تخصصی و زیر نظر متخصصین انجام گیرد تا روغنی با کیفیت و قیمت مناسب از برندهای معتبر در اختیارتان قرار دهند مرکز تخصصی تعویض روغن موتور نوین کار واقع در تهرانپارس اماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

سخن پایانی

روغن مهمترین نقش را در روانکاری اجزای مختلف موتور را ایفا می کند. باید روغن را هر 3 ماه یا 5000 کیلومتر تعویض کنید. تعویض به موقع روغن باعث کارایی موتور، کاهش گازهای گلخانه ای، افزایش راندمان موتور و غیره می شود. تعویض روغن نیز باید در مراکز تخصصی و معتبری مانند مرکز تخصصی تعویض روغن موتور نوین کار انجام شود. با کمک و مشاوره تکنسین های مجرب و ماهر نوین کار می توانید بهترین روغن خودروی خود را در زمان مناسب تهیه کنید.