هیوندای اکسنت

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نوین کار  در تعمیر و سرویس گیربکس های هیوندای تخصص دارد. اگر خودرو شما مشکلی در گیربکس را دارد، اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که خودروی خود را حرکت ندهید تا از صدمات بیشتر جلوگیری کنید و سپس با کارشناسان ما تماسربگیرد تا شما را راهنمایی کنند. اگر هیوندای شما قابل رانندگی نیست، ما می توانیم خودروی شمارا با خودروبر سفارشی به تعمیرگاه برسانیم.

خدماتی که در این مرکز ارائه می گردد شامل:

  • تعمیر اتوماتیک هیوندای سوناتا
  • سرویس دوره ای تعمیر گیربکس اتوماتیک
  • بازدید فنی جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک

به همراه گارانتی یکساله می باشد.

گیربکس اتوماتیک بدلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به خودروهایی با دنده دستی، مستلزم دقت و حساسیت بیشتری است.

لذا با درک این موضوع می بایست موارد زیر را در نظر گرفت؛

  • خطاهای گیربکس را جدی گرفته و در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی  نوین کار مراجعه کنید. ادامه رانندگی با گیربکس معیوب، باعث گسترش خرابی به سایر قطعات شده که در نتیجه هزینه وزمان تعمیرات آن را چندین برابر می کند.
  • روغن گیربکس را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید.
  • خودروهای اتوماتیک سیستم برق پیچیده تری نسبت به سایر خودروها دارند، ترجیحا از وسایل برقی اضافه مانند چراغ زنون، آمپلی فایر، دزدگیر متفرقه و … استفاده نکنید.
  • مجموعه گیربکس اتوماتیک، سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی دارد وموتورشویی برای آنها توصیه نمی شود.

 سوالات متداول در مورد گیربکس اتوماتیک

  • آیا روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد ؟

بلی. روغن گیربکس نیز همانند روغن موتور و سایر روغن های مورد استفاده در خودرو برای کیلومترخاصی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد، لذا نیازمند تعویض کامل می باشد.

  • سرویس های دوره ای گیربکس در چه زمانی انجام می پذیرد ؟

سرویس های دوره ای بنا به توصیه کمپانی سازنده وابسته به کارکرد کیلومتر یا زمان باید صورت گیرد.

تعویض روغن، فیلتر و سرویس  های دوره  ای گیربکس به موقع، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکردگیربکس، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد. لازم به توضیح است زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویس  های دوره  ای گیربکس اتوماتیک بین 20000 کیلومتر تا 45000 کیلومترمیباشد. لازم به ذکر است یکی از عوامل تعیین زمان تعویض روغن و سرویس های دوره ای ، شرایطرانندگی می باشد. برای مثال رانندگی در ترافیک باعث افزایش دمای روغن و کاهش عمر آن می شود. لذاتوصیه ما به هموطنان تهرانی تعویض روغن گیربکس بین 30000کیلومتر تا 20000کیلومتر می باشد. 

  • علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

علت اصلی تقه زدن گیربکس اتوماتیک می تواند ناشی از ایراد برقی باشد. همچنین میزان نبودن فشارروغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت می باشد، از موارد مهم دیگر است. در بعضی موارد تقه زدنگیربکس اتوماتیک می تواند ناشی از خرابی و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باشد.

  • گیربکس اتوماتیک چرا زوزه می کشد ؟

صدای زوزه گیربکس اتوماتیک معمولا ناشی از صدای فشار روغن و یا خرابی دنده ها، مجموعهدنده سیاره ای و دنده های دیفرانسیل می باشد.

علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک به علت کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ ها،فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ ها به وجود می آید. 

  • خلاص شدن گیربکس اتوماتیک به چه معناست ؟

در خلاص شدن گیربکس موارد زیر دخیل هستند. بریدن دنده اویل پمپ – خراب شدن توربین – هرزشدن پلوس – خالی بودن گیربکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دنده های داخل گیربکس حالت اضطراری  

  • گیربکس اتوماتیک در دنده 3 به چه معنایی می باشد ؟

در زمان خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو در یک دنده خاص مثل دنده 3 ( البته در بعضی خودرو هاتعداد دنده های خودرو بیشتر است نظیر هفت دنده و هشت دنده این عدد متفاوت است) یا حالت اضطراری قرار می گیرد تا خودرو به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند. 

 

  • علت گیر کردن دنده در حالت پارک چیست ؟

گیر کردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل می شود. نبود برق در سیستم پارک یاخالی بودن باطری خودرو – خرابی استاپ زیر پدال ترمز – شکستن اهرم تعویض دنده ازداخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور

لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست ؟

لرزش خودرو علت های زیر را شامل می شود: خرابی در دسته موتور – بکسواد کردن (هرزچرخیدن) صفحه کلاچ ها – خرابی پلوس 

  • آیا گیربکس های هیبرید (هایبرید) هم نیاز به تعویض روغن دارند ؟

بلی. در خودرو های نظیر تویوتا پریوس، 75 هزار کیلومتر و در خودروهای نظیر هیوندای سوناتا، 45 هزار کیلومتر تعویض روغن انجام می گردد.

 نکات مهم در خرابی گیربکس سوناتا

  1. خطاهای گیربکس را جدی گرفته و در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.
  2. ادامه رانندگی با گیربکس معیوب، باعث گسترش خرابی به سایر قطعات شده که در نتیجه هزینهو زمان تعمیرات آن را چندین برابر می کند.
  3. روغن گیربکس را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید.
  4. خودروهای اتوماتیک سیستم برق پیچیده تری نسبت به سایر خودرو ها دارند، ترجیحا از وسایلبرقی اضافه مانند چراغ زنون، آمپلی فایر، دزدگیر متفرقه و … استفاده نکنید.
  5. مجموعه گیربکس اتوماتیک، سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی دارد وموتورشویی برای آنها توصیه نمی شود. 
  • آیا خودمان می توانیم گیربکس اتومات را تعمیر کنیم؟

این نکته را در نظر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کل خودرو بسیار تاثیر گذار استپس توصیه ما این است که حتما این کار را به یک تعمیرکار ماهر همچون نوین کار  بسپارید. چرا که تعمیرکار ماهراست که با استفاده از تجارب بالایی که دارد ایراد گیربکس اتومات شما را به درستی تشخیص داده و به درستی تعمیر کند. علاوه براین تعمیرات گیربکس نیاز به ابزار آلات تخصصی و کامل دارد تا بتوان قطعات رو به درستی تعمیر کرد.

تعویض روغن گیربکس به صورت دستی بهتر است یا با دستگاه های تمام اتوماتیک؟

تعویض روغن گیربکس به روش دستی که معمولا رایج تر است دارای ایراداتی است که از جمله می توانبه این اشاره کرد که در تعویض دستی گاها در برخی خودروها امکان خارج کردن تمام روغن کهنه وجودندارد و همیشه مقداری از روغن سوخته داخل گیربکس می ماند. ولی دستگاه های تمام اتوماتیک، تمام روغن کهنه و سوخته را از گیربکس خارج کرده و روغن سالم را جایگزین آن می کنند. تعمیرگاه نوین کار نیز دارای دستگاه تمام اتوماتیک تعویض روغن گیربکس اتوماتیک می باشد. 

  • آیا روغن گیربکس دستی با روغن گیربکس اتوماتیک فرق دارد؟

بله روغن این دو نوع گیربکس با هم فرق بسیار دارد. شاید ساده ترین پاسخ به این سوال این باشدکه روغن دنده (واسکازین) مخصوص خودروهایی با گیربکس دستی و روغن گیربکس مخصوصخودروهایی با گیربکس اتوماتیک است. پس دقت کنید که روغن مصرفی این گیربکس ها با هم تفاوتبسیاری دارند. حتما روغن مناسب گیربکس خودروی خود را استفاده کنید. 

  • چند لیتر برای تعویض روغن گیربکس نیاز است؟

مقدار روغن گیربکس برای تعویض، بستگی به مدل هر خودرو دارد و ممکن است بین 6 تا 9 لیتر روغن جدید برای تعویض بسته به مدل خودرو نیاز باشد. البته به این نکته توجه کنید که گاهی در برخی خودروها اگر تعویض روغن به صورت دستی انجام شود، چون امکان خالی کردن تمام روغن کهنه از گیربکس وجود ندارد و همیشه مقداری از روغن کهنه داخل گیربکس باقی می ماند پس ممکن است روغن کمتری را برای تعویض (در مقایسه با زمانی که روغن را با دستگاه تمام اتوماتیک عوض میکنیم) نیاز داشته باشد.

چون در تعویض روغن با دستگاه تعویض تمام اتوماتیک، کاملا روغن کهنه از گیربکس خارج می شود، روغن سالمی که توسط دستگاه به گیربکس تزریق می شوددقیقا معادل گنجایش واقعی گیربکس است و به همین خاطر ما به شما تعویض روغن گیربکسبا دستگاه تمام اتوماتیک را توصیه می کنیم.

  • هزینه و قیمت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و دنده ای چقدر است؟

اجرت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تمام اتوماتیک برای تمامی خودروها در تعمیرگاهها ۱۵۰ الی  ۲۰۰ هزار تومان است (در سال 1400).

قیمت هر لیتر روغن گیربکس اتوماتیک هم بسته به برند ایرانی و یا خارجی و نوع روغن برای هر ماشین متفاوت است که تقریبا از لیتری 75 هزار تومان تا لیتری 250 هزار تومان در بازار موجود است(در سال 1400).

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نوین کار (جهانی) یکی از قوی ترین مراکز تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک ماشین های خارجی و ایرانی می باشد