تعمیر گیربکس آزرا، در تخصص تیم تویوکارا می باشد.

 گیربکس از اصلی‌ترین قسمت‌ها در خودرو می‌باشد. می‌دانید که یک گیربکس خوب کیفیت رانندگی را افزایش می‌دهد. خودرو هیوندا آزرا مجهز به گیربکس اتوماتیک شش سرعته است که در اصطلاح به آن AT می‌گویند.

رانندگی با خودروهایی با گیربکس اتوماتیک بسیار راحت‌ و آسان‌تر از خودروهایی با گیربکس دستی است.

یکی از پر طرفدارترین نوع از گیربکس‌ها گیربکس هیوندای آزرا است که با نام Automatic Transmission  هم شناخته می‌شود.

در خودروهای دنده اتومات، کلاچ وجود ندارد، بنابراین در این خودروها به جای کلاچ از یک قطعه به نام مبدل گشتاور استفاده می‌شود.

نوع انتقال در گیربکس هیوندا آزرا به صورت هیدرولیکی می‌باشد.

 در این گیربکس، مبدل گشتاور، موتور را به سیستم انتقال قدرت اتصال می‌دهد و از سیال تحت فشار برای انتقال نیرو به چرخ دنده استفاده می‌کند.

گیربکس اتوماتیک هیوندا آزرا، علاوه بر مزیت‌هایی که دارد بسیار حساس است. این گیربکس با یک ساختار پیچیده‌‌ای ساخته شده است که همان سبب آسیب پذیرتر شدن آن می‌باشد.

گیربکس هیوندای آزرا از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار است. واکنش سریع، تعویض دنده نرم و طول عمر بالا از مهم‌ترین خصوصیت‌های آن می‌باشد.

 

 

گیربکس این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای اتوماتیک طول عمر بیشتر و خرابی کمتری دارد، که به دلیل طراحی و کیفیت خوب خودرو آزرا می‌باشد.

اطلاعات مهم مانند مشکلات گیربکس و تعویض سریع‌تر دنده توسط سنسورهایی که در گیربکس اتوماتیک وجود دارد به کامپیوتر خودرو ارسال می‌شود.

برای جلوگیری از فرسودگی قطعات گیربکس و همچنین افزایش عمر آن باید سرویس‌های دوره‌ای را به‌طور جدی انجام دهید و به علائم خرابی گیربکس توجه کنید.

در فواصل ذکر شده در دفترچه راهنمای خودرو، حتما” نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام نمایید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی آن، حتما” به دنبال علت نشتی باشید.

سعی نمایید با گیربکس اتوماتیک با آرامش  رفتار نمایید و از تعویض دنده سریع خودداری کنید.

با توجه به کیفیت گیربکس خودرو آزرا و همچنین رعایت موارد بالا، دلایل مختلفی ممکن است این قطعه را دچار اشکال کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

تصادفات، سرویس نکردن خودرو در زمان های توصیه شده، توجه نکردن به زمان تعویض روغن به موقع، استفاده نادرست از دنده و… سبب خرابی گیربکس می‌شود و لازم است تا برای بررسی به یک مجموعه تعمیرگاهی مجهز مراجعه نمایید.

تعمیر گیربکس آزرا

علائم خرابی گیربکس

تقه زدن گیربکس، زوزه‌کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … از علائم خرابی گیربکس می‌باشد و توجه داشته باشید هرگونه تغییر در صدا و سرعت و همچنین تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید زیرا در غیر این صورت و با ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا” آسیب بیشتری به گیربکس و دیگر قطعات خودرو وارد می‌شود و در نتیجه هزینه‌های بسیار بالایی را به بار می‌آورد. در صورت دیدن علائم و مشکلات گیربکس اتوماتیک آزرا سریعا” به یک مجموعه حرفه‌ای مراجعه نمایید.

کلام آخر

به منظور تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک  خودرو هیوندای آزرا، می‌توانید به تعمیرگاه تخصصی نوین کار مراجعه نمایید. این مجموعه با همکاری کادری مجرب و حرفه ای و همچنین بکارگیری قطعات فابریک اقدام به تعمیر و یا تعویض اصولی گیربکس خودرو شما می‌نمایند.