تعمیر گیربکس بنز از تخصصی ترین تعمیرات در اتومبیل می باشد.

تعمیر گیربکس بنز را نباید به دست هر کسی سپرد.

لازم است تا برای مراقبت بیشتر از اتومبیل بنز ، هر از چند گاهی برای معاینه فنی گیربکس آن اقدام شود زیرا توجه داشته باشید که تعمیر و نگهداری صحیح می‌تواند از هزینه‌های سنگین در آینده جلوگیری نماید و بهتر است که هر 5 سال یکبار یا به عبارتی پس از 1200000 کیلومتر رانندگی برای تعمیر وبررسی گیربکس به یک مرکز تعمیرگاهی معتبر مانند نوین کار مراجعه نمایید . اقداماتی که در مجموعه نوین کار بر روی گیربکس خودرو بنز شما صورت می گیرد عبارت است از:

کلیه خطاهای گیربکس خودرو شما در این مجموعه تعمیرگاهی جدی گرفته می‌شود ، فقط کافی است شما راننده گرامی با مشاهده هر خطا یا مشکلی سریعا” به‌ منظور بررسی سلامت گیربکس خودرو خود به این مرکز مراجعه نمایید تا با اقدام به موقع از هزینه‌های مازاد و اضافی جلوگیری نمایید.

تعویض روغن گیربکس اتومبیل بنز نیز از دیگر خدماتی است که به هنگام تعمیر گیربکس ارائه داده می‌شود و باید هر از چند گاهی با توجه به میزان کیلومتر رانده شده جهت تعویض روغن گیربکس خودرو خود اقدام نمایید‌.

مجموعه گیربکس اتومبیل بنز، کلیه سنسورها و مدارهای الکترونیکی این اتومبیل به‌شدت حساس هستند ، لذا در این مجموعه تمامی خدمات با نهایت دقت صورت می گیرد .

عواملی که سبب خرابی گیربکس می‌‌شوند

روغن گیربکس سوخته مهمترین عامل خرابی گیربکس بنز می باشد که از علائم آن می توان موارد زیر را نام برد ، لذا تعویض روغن گیربکس باید جدی گرفته شود.

سیاه شدن روغن

 استشمام بوی سوختگی

زمانی که دو مورد بالا را مشاهده کردید باید برای تعویض روغن گیربکس اقدام نمایید.

جلوگیری از خراب شدن گیربکس

اگر می خواهید خرابی گیربکس خودرو بنز شما کاهش یابد به موارد و نکات زیر توجه نمایید.

در خودروی بنز پس از طی 120000 کیلومتر لازم است که برای تعویض روغن و تعمیر آن اقدام نمایید.

در سرازیری‌ها ، دنده را خلاص نکنید و در حالت N قرار دهید؛ زیرا این عمل موجب فشار به گیربکس و موجب افزایش سرعت در سراشیبی‌ها می‌شود ، دقت نمایید اگر دور موتور در این شرایط بالا برود به کلاچ‌ها و دنده‌های گیربکس فشار بسیار زیادی وارد شده و موجب خرابی آن‌ها می‌شود.

خلاص کردن دنده N در سرازیری‌ها نه تنها موجب کاهش مصرف سوخت نمی‌شود، بلکه آسیب‌های جدی به انژکتورخودرو وارد می‌کند و از طرفی موجب آسیب جدی به گیربکس آن می‌شود.

قبل از قرار دادن دنده در حالت پارک باید ترمز دستی را بکشید تا از درگیر شدن دنده پارک جلوگیری نمایید. اگر دنده پاک درگیر شود به دنده انتهای گیربکس تنش وارد شده و موجب خرابی آن می‌شود.

 به هنگام تعمیر گیربکس بنز و تعویض روغن آن بهتر است که از تخلیه روغن قبلی گیربکس خودرو اطمینان حاصل فرمایید و از روغن با کیفیت برای این ‌منظور استفاده کنید.

 به‌منظور تغییر وضعیت دنده از حالت D به R و یا برعکس آن حتماً اتومبیل را متوقف کرده و سپس اقدام به تعویض دنده کنید.

کلام آخر:

گیربکس مرسدس بنز از جمله بهترین گیربکس‌های موجود در بازار است که توسط کمپانی بنز ساخته می‌شود و به‌صورت مستقیم به روی این خودرو نصب می‌شود.

درصد خرابی این گیربکس‌ها بسیار پایین است ، اما گاهی ممکن است دچار مشکل شوند لذا در این مواقع هر چه سریع‌تر باید برای تعمیر اقدام نمایید.

از طرفی در سرویس‌های سالانه‌ای که برای این خودرو انجام می‌شود، از میزان روغن گیربکس اطمینان حاصل می نمایند و کیفیت روغن نیز بررسی می‌شود.

توجه داشته باشید که به‌ هیچ‌ عنوان زمان تعویض روغن را به تعویق نیندازید ، زیرا موجب بروز خسارات و مشکلاتی در عملکرد خودرو می‌شود و آسیب جدی به چرخ‌دنده‌ها وارد می شود و حتی موجب شکستن آن‌ها می‌شود.

بنابراین توصیه می‌کنیم که سرویس ماهیانه و سالیانه خودرو به‌صورت جدی انجام دهید ، در هنگام دریافت خدمات تعمیرات گیربکس خودروی بنز از موتورشویی اتومبیل جداً خودداری کنید. مجموعه تعمیرگاهی نوین کار در ارائه خدمات فنی و تخصصی در خدمت شما می باشد.