تعمیر گیربکس رنو کولیوس

تعمیر گیربکس تویوتا

تعمیر گیربکس تویوتا نیاز به تخصص و مهارت تعمیرکار دارد. در شرق تهران برای تعمیر گیربکس تویوتا به نوین کار با مدیریت آقای جهانی گزینه مناسبی می باشد.

یکی از اصلی‌ترین قطعات هرخودرویی گیربکس آن به‌حساب می‌آید، این قطعه در خودرو تویوتا نیز وظیفه انتقال نیروی تولیدی موتور به چرخ‌ها را برعهده دارد. در گیربکس اتوماتیک تویوتا راننده می‌تواند دنده را در حالت درایو (Drive) قرار دهد و شروع به حرکت کند، در اینجا وظیفه گیربکس ایجاد گشتاور مناسب محسوب می‌شود. این قطعه در خودروهای اتومات، توسط سنسورهای مختلفی بهترین حالت دنده را ایجاد می‌کند و از ایجاد شوک یا ضربه جلوگیری می‌کند. بنابراین نگهداری و رسیدگی گیربکس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باتوجه به حساسیت این قطعه لازم است رانندگان گرامی درصورت بروز کوچکترین مشکل به تعمیرگاه تخصصی جهت تعمیر گیربکس تویوتا مراجعه کنند. توجه داشته باشید عیب‌یابی وتعمیرات گیربکس نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد، بنابراین در اینجا لازم است به ساکنین محترم شرق تهران مجموعه تعمیرگاهی نوین کار با مدیریت آقای جهانی را معرفی نماییم.

گیربکس تویوتا کمری، تعمیر گیربکس تویوتا

این مجموعه تمام مراحل عیب‌یابی و تعمیر گیربکس را با تجهیزات پیشرفته و زیر نظر متخصصین ماهر انجام می‌دهد. در ادامه این مطلب قصد داریم علائم خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا را در کنار شما بررسی کنیم، بنابراین بهتر است به موارد ذکر شده توجه نمایید و درصورت مشاهده هرکدام از علائم به این مجموعه مراجعه نمایید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا

شرکت تویوتا برندی نام آشنا محسوب می‌شود که با تولید خودروهای باکیفیت توانسته در دنیا محبوبیت خاصی برای خود فراهم کند، این شرکت با تولید خودروهای سواری و شاسی بلند هر سلیقه‌ای را مجذوب خودکرده و در بازار ایران طرفداران بسیاری پیدا نموده است. طراحی خاص و زیبای مدل‌هایی از این برند آن قدر چشم نواز بوده که بسیاری برای خرید خودرو فقط برند تویوتا را انتخاب می‌کنند. این خودرو که از برندهای لوکس محسوب می‌شود در مدل‌های پرادو، راوفور، کمری، اف جی کروز، کرولا، یاریس، سی اچ آر، جی تی و لندکروز تولید و در بازار ایران به فروش می‌رسد.

خرابی گیربکس تویوتا ممکن است به دلای مختلفی اتفاق افتد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • تعویض دیرهنگام دنده: در اغلب مدل‌های تویوتا دنده اتوماتیک وجود دارد و باتوجه به سرعت خودرو، دنده به‌صورت اتوماتیک تعویض می‌گردد. اما درصورتی که دنده دیر تعویض گردد یا اصلاً تعویض نشود نشان‌دنده مشکلی در گیربکس است.
  • سخت جا رفتن دنده: گاهی در حین رانندگی دنده عوض شده و به دنده ای نامعقول انتقال پیدا می کند، طوری که شما نمی دانید در حال حاضر در چه دنده‎ای در حال رانندگی هستید، این اتفاق گاهی با تغییر ناگهانی صورت می‌گیرد، یعنی زمانی که اصلاً خودرو برای تعویض دنده آماده نیست.
  • عدم حرکت خودرو: اگر برای حرکت دنده را در حالت D قرار دادید ولی خودرو حرکت نکرد، بدانید که در گیربکس مشکلی وجود دارد که باید به سرعت مورد بررسی قرار بگیرد. توجه داشته باشید عدم توجه به این نقص می‌تواند اجزای دیگری از گیربکس را درگیر کرده و سبب خرابی‌های بسیاری شود و شما متحمل هزینه‌های سنگینی شوید.
  • عدم قدرت خودرو: گاهی روغن گیربکس دچار نشتی شده و یا قطعات داخل گیربکس از کار می افتند؛ این امر باعثمی شود تا خودرو توان کافی برای حرکت را نداشته باشد، البته عوامل دیگری مانند داغ شدن بیش‌از اندازه گیربکس نیز می‌تواند در این امر تأثیرگذار باشد.
  • تقه زدن خودرو: یکی از علائمی که در نقص گیربکس شایع‌تر است را می‌توان تقه زدن خودرو در حال حرکت درنظر گرفت. گاهی بعد از تعویض دنده شاهد آن هستیم که خودرو دچار تقه شده، به صورتی که انگار کسی از پشت به خودروی ما برخورد کرده است. این مورد در زمان تعویض دنده نیز امکاندارد رخ دهد؛ بنابراین با مشاهده این امر در اولین فرصت باید جهت تعمیر گیربکس تویوتا به مجموعه نوین کار مراجعه نمایید.  
  • لرزش خودرو: اگر خودرو دچار لرزش شده و دور موتور آن بالا رود، باید گیربکس خودرو مورد بررسی قرار گیرد. گاهی بر اثر فرسوده شدن قطعات گیربکس این اتفاق رخ می دهد، البته لرزش خودرو می‌تواند از موتور خودرو نیز باشد. بنابراین بهتر است برای حل مشکل از تعمیرکاران ماهر نوین کار  کمک بگیرید؛ زیرا موتور و گیربکس خودرو از اجزای اصلی خودرو بوده و هر کدام که دچار مشکل شود می‌توانند آسیب جدی به خودرو وارد کند.

آیا تعویض به موقع روغن در سلامت گیربکس اهمیت دارد؟

تعویض به‌موقع و سلامت روغن گیربکس در عملکرد بهتر گیربکس اثر مستقیمی می‌گذارد. تعویض روغن در زمان مناسب می‌تواند سلامت گیربکس را تضمین نماید. معمولاً تعویض روغن در خودروهای تویوتا در 50 تا 60 هزارکیلومتر باید  انجام شود، اما بهتر است شما براساس زمان‌دهی که در دفترچه خودروتان وجود دارد عمل تعویض روغن را انجام دهید. به‌طورکلی تعویض به موقع روغن گیربکس مزیت‌های زیر را برای خودرو دارد:

  • افزایش شتاب خودرو
  • افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک و دیگر قطعات خودرو
  • کاهش سر و صدا
  • روان ‌تر کارکردن اجزای گیربکس
  • خنک نکهداشتن گیربکس
  • کم‌تر شدن خرابی خودرو و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری

تعمیر گیربکس تویوتا،مشکلات گیربکس اپتیما، روشن شدن چراغ گیربکس

کلام آخر

می‌دانیم که گیربکس از اجزای اصلی هر خودرو به‌حساب می‌اید، بنابراین اهمیت به عملکرد بی‌نقص این قطعه برای حفظ سلامتی خودرو واجب و لازم است. مجموعه نوین کار به شما پیشنهاد می‌دهد برای حفظ سلامت گیربکس تویوتا سرویس‌های دوره‌ای را جدی بگیرید و باتوجه به زمانی که در دفترچه راهنما درج شده است، روغن و فیلتر روغن گیربکس را تعویض نمایید. این کار سبب می‌شود این قطعه دیرتر دچار استهلاک و خرابی گردد. همچنین لازم به ذکر است درصورت مشاهده هرکدام از علائم خرابی که در بالا ذکر شد هرچه سریع‌تر به مجموعه نوین کار مراجعه نمایید تا تعمیر گیربکس تویوتا انجام گیرد. متخصصین این مجموعه با استفاده اط دستگاه‌های عیب‌یاب، مشکل گیربکس را تشخیص می‌دهند و سپس به‌صورت کاملاً حرفه‌ای مشکل را برطرف می‌نمایند.