تعمیر گیربکس سانتافه

تعمیر گیربکس سانتافه ، نیاز به مهارت و تخصص خاص خودش را دارد.

تعمیر گیربکس سانتافه، در صورت نیاز باید فقط از قطعات اصلی آن استفاده شود. 

خودرو هیوندای سانتافه دارای انواع مختلفی است و گیربکس به کار رفته در آن از نوع گیربکس اتوماتیک است. کارایی گیربکس در سلامت خودرو اهمیت بالایی دارد، لذا سرویس و تعمیر آن مانند تعمیر موتور بسیار مهم است. گیربکس سانتافه یکی از پر چالش‌ترین گیربکس‌ها در خودروهای کره‌ای است، بنابراین تعمیر آن حتما” باید به دست افراد با تجربه انجام گیرد.

در گیربکس اتوماتیک سانتافه، انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس انجام می‌شود. از طرفی ساختار هیدروالکترومکانیکی گیربکس سبب شده تا نسبت به سایر خودروها، به حساسیت و دقت بیش‌تری نیاز داشته باشد.

تعمیر گیربکس سانتافه

عیب یابی گیربکس

گیربکس یک خودرو، به طور ناگهانی و یک دفعه دچار مشکل نمی‌شود. خرابی گیربکس، با نشانه‌هایی همراه است که باید در صورت مشاهده هرکدام، آن‌ها را جدی بگیرید. در صورت عدم توجه به نشانه‌ها متحمل هزینه‌های بیش‌تری برای عیب‌یابی و تعمیر خودرو خود خواهید شد. ادامه دادن به رانندگی با گیربکس آسیب دیده، باعث گسترش خرابی به سایر قطعات خواهد شد. در ادامه به بیان برخی ایرادات گیربکس می‌پردازیم.

تقه زدن: یکی از اشکالات گیربکس سانتافه، تقه زدن آن است که ناشی از ایرادات برقی است. گاهی نیز تقه زدن به دلیل خرابی و یا پارگی در دسته موتور به‌وجود می‌آید.

میزان نبودن فشار روغن: از اشکالات دیگر این قسمت از خودرو، میزان نبود فشار روغن گیربکس است که ناشی از ایراد در ساعت آن است.

زوزه کشیدن: این صدا به دلیل صدای فشار روغن و یا خرابی دنده‌ها، مجموعه دنده سیاره‌ای و دنده‌های دیفرانسیل است.

گاز هرز خوردن: این مشکل به دلیل کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها و یا فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها است.

خلاص شدن: خلاص شدن گیربکس موارد مختلفی دارد، از جمله بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دنده‌های داخل گیربکس. هرکدام از موارد نام برده باید به صورت تخصصی مورد عیب‌یابی و تعمیر قرار بگیرند.

لرزش خودرو: لرزش خودرو دلیل های مختلفی دارد، ازجمله خرابی دسته موتور، بکسواد کردن (هرز چرخیدن) صفحه کلاچ ها و خرابی پلوس.

گیر کردن دنده در حالت پارک: این مشکل، به دلیل مواردی مانند نبود برق در سیستم‌ پارک و یا خالی بودن باتری خودرو، خرابی استارت زیر پدال ترمز، شکستن اهرم تعویض دنده ساز داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور، باشد.

تعمیر گیربکس سانتافه

سرویس‌های دوره‌ای

سرویس‌های دوره‌ای بسته به توصیه شرکت سازنده و وابسته به کارکرد کیلومتر و یا زمان در دفترچه راهنمای خودرو درج شده. تعویض روغن، فیلتر و سرویس‌های دوره‌ای گیربکس، در زمان مناسب، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس، در افزایش طول عمر قطعات گیربکس مأثر است.

بهترین زمان به منظور تعویض روغن و سرویس‌ گیربکس اتوماتیک، بین 20000 کیلومتر تا 45000 کیلومتر است. یکی از عوامل در تعیین زمان تعویض روغن و سرویس گیربکس، شرایط رانندگی است. رانندگی در ترافیک باعث افزایش دمای روغن و کاهش عمر آن خواهد شد. تعویض روغن حتما” با روغن‌های اورجینال انجام شود تا به مرور زمان گیربکس خودرو شما دچار اشکال نشود.

کلام آخر

نسبت به هر نشانه و ایرادی در حین رانندگی حساسیت داشته باشید، زیرا عدم توجه به آن‌ها موجب به بار آمدن مشکلات جدی خواهد شد. جهت تعمیر و رسیدگی به خودروهای جدید، لازم است تا به مجموعه‌ای مراجعه نمایید که کاملا” آشنا و حرفه‌ای باشند. مجموعه نوین‌کار با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و با نظارت تکنسین‌های حرفه‌ای آماده ارائه خدمات تعمیری به شما راننده گرامی هستند.