تعمیر گیربکس سورنتو

تعمیر گیربکس سورنتو در تعمیرگاه آقای جهانی (نوین کار) انجام میشود.

اگر در شرق تهران تعمیر گیربکس نیاز داشتید حتما به نوین کار سری بزنید.

خودرو کیا سورنتو، خودرو جدید کمپانی کیا بسیار مورد توجه قرار گرفته و نظر خریداران را به خود جلب کرده است. کمپانی کیا در سال 2003 اولین مدل از کیا سورنتو را روانه بازار کرد، نسل دوم این خودرو در سال 2009 با تغییراتی در شاسی وارد بازار شد. نسل سوم کیا سورنتو در سال 2014 با تغییراتی جدید مورد توجه طرفداران این خودرو قرار گرفت.

کیا سورنتو یک خودرو لوکس و البته اتومات است که از مشکلات و خرابی گیربکس در امان نیست. در صورت خرابی و عملکرد نادرست سیستم انتقال قدرت یا همان گیربکس، خودرو از حرکت می‌ایستد. جهت جلوگیری از مشکلات بزرگتر لازم است تا در صورت مشاهده کوچکترین نشانه در صدد تعمیر آن باشیم. در ادامه مطلب نشانه‌های مشکلات گیربکس خودرو سورنتو را ذکر می‌نماییم.

تعمیر گیربکس سورنتو

رنگ روغن گیربکس، نشتی و پایین رفتن میزان آن از سطح استاندارد: سلامت و مرغوب بودن روغن گیربکس بر عملگرد درست این قطعه تأثیر مستقیم دارد، لذا تعویض به موقع آن حائز اهمیت است.

لغزش در هنگام حرکت: گاهی اوقات لرزش خودرو در زمان حرکت، مربوط به مشکل و خرابی گیربکس است. لرزش خودرو ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد، لذا در هنگام بروز این مشکل از یک تعمیر کار حرفه‌ای کمک بگیرید تا علت دقیق خرابی را تشخیص دهد.

صدای ناله، زوزه و سوت گیربکس: تیز شدن دنده‌ها یکی از علل ناله و زوزه گیربکس است. کیفیت بد مونتاژ، عدم درگیری صحیح  و فشار روغن از دیگر علل این مشکل است.  

حالت اضطراری گیربکس در در زمان گیرکردن در دنده 3 اتفاق می‌افتد: شما به عنوان یک راننده لازم است بدانید، اگر خودرو دچار نقص فنی شد، کامپیوتر به گیربکس دستور می‌دهد دنده به حالت 3 برود تا فشار کمتری به خودرو وارد شود. در این شرایط سریعا” به یک تعمیرگاه مجاز و حرفه‌ای مراجعه نمایید.

گاز هرز خوردن گیربکس: علت اصلی گاز هرز خوردن، وجود مشکل در کلاچ خودرو است. کم بودن و یا نرسیدن روغن کافی به پشت کاسه کلاچ یا فرسودگی و مستهلک شدن کاسه کلاچ دلیل این مشکل است.

تقه زدن گیربکس: ایرادات برقی خودرو علت اصلی تقه زدن گیربکس است. این ایراد باعث برهم خوردگی استاندارد فشار روغن در گیربکس می‌شود. گاهی نیز تقه زدن ممکن است عوامل دیگری داشته باشدو نیازمند بررسی دقیق‌تر باشد.

خلاص شدن گیربکس: خارج شدن دنده از حالت D  و قرار گرفتن در حالت N  خلاص شدن گیربکس است. مواردی مثل خرابی دنده‌ها در گیربکس، بریدن اویل پمپ (پمپ روغن)، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، نداشتن روغن در گیربکس می‌باشداز علل خلاص شدن گیربکس است.

نشانه‌های دیگر خرابی گیربکس عبارتند از:

تاخیر زیاد در زمان شروع حرکت

کم شدن شتاب خودرو

بوی سوختگی از گیربکس

روشن شدن چراغ گیربکس

هزینه تعمیر گیربکس کیا سورنتو

هزینه تعمیر خودروهای وارداتی بسیار بالاست. اگر مشکل گیربکس جدی باشد و نیاز به تعمیر اساسی و یا تعویض داشته باشد، لازم است تا یک رسیدگی حرفه‌ای برای این منظور صورت گیرد. در مجموعه تخصصی نوین‌کار، با استفاده از دستگاه‌های عیب‌یابی ابتدا میزان خرابی را تشخیص می‌دهند. در صورت نیاز به تعمیر، تیم حرفه‌ای مجموعه در سریعترین زمان گیربکس خودرو کیا سورنتو شما را تعمیر می‌کنند.

اگر خرابی شدید باشد و نیاز به تعویض قطعه باشد، مجموعه نوین‌کار با استفاده از قطعات فابریک جهت رفع عیب خودرو شما اقدام می‌نماید.

کلام آخر:

سرویس دوره ای خودرو سورنتو خود را جدی بگیرید، این سرویس شامل چک کردن روغن ، تعویض روغن و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک می‌باشد. میزان روغن و سلامت آن در نحوه عملکرد گیربکس نقش مهمی دارد. در شرایط استاندارد لازم است تا در هر 20_30 هزار کیلومتر سرویس دوره‌ای روغن خودروتان را انجام دهید.

در خودروهای لوکس امروزی، خرابی هر قطعه ممکن است بر عملکرد قطعات دیگر تأثیر منفی داشته باشد. پیشنهاد مجموعه نوین‌کار به شما راننده گرامی این است که در صورت مشاهده هرگونه اختلال در قطعات خودرو در هنگام رانندگی سریعا” به یک مرکز حرفه‌ای مراجعه نمایید تا مشکل ایجاد شده سریعا” رفع گردد و از انتقال خرابی به دیگر قطعات جلوگیری شود.