سرویس دوره‌ ای انواع رنو

سرویس‌ دوره‌ای انواع رنو در شرق تهران را به تعمیرگاه نوین کار با مدیریت آقای جهانی بسپارید.

فرقی ندارد شما مالک چه خودرویی باشید، انجام سرویس‌های دوره‌ ای برای نگهداری هر خودرو لازم و ضروری است. مراجعه به تعمیرگاه مجاز و مجهز در زمان مشخص و بررسی یا تعویض قطعات مصرفی خودرو سبب می‌شود عمر مفید قطعات بیشتر شود و از وارد آمدن هزینه‌های هنگفت به شما جلوگیری گردد. رنو یکی از انواع خودروهای پرطرفدار در ایران است که مانند هر خودرو دیگری نیاز به ارزیابی و رسیدگی دارد. عدم انجام سرویس‌ دوره‌ ای انواع رنو در زمان مشخص و به موقع سبب بروز صدمه‌های زیادی به قسمت‌های مختلف این خودرو می‌گردد. اگر مالک یکی از انواع مدل‌های خودرو رنو هستید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا از نکات مهم درخصوص سرویس این خودرو مطلع شوید.

خدمات سرویس رنو

رسیدگی به قطعات مصرفی سبب عملکرد بهتر و افزایش طول عمر مفید قطعات خودرو می‌گردد. زمانی که شما خودرو جدیدی خریداری می‌نمایید، زمان انجام سرویس‌های دوره‌ای در دفترچه راهنمای خودرو درج شده است. بنابراین قبل از هر قدامی به خوبی دفترچه راهنمای خودرو خود را مطالعه نمایید؛ به‌طورکلی سرویس دوره‌ ای انواع رنو خدمات متنوعی را شامل می‌شود که در تمام مراکز تعمیرگاهی مجاز ازجمله تعمیرگاه نوین کار انجام می‌گیرد. انواع خدمات خودرو و سرویس‌های معمول رنو را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

تعویض روغن موتور

 بررسی روغن موتور به‌عنوان یکی از مهمترین مراحل سرویس دوره‌ای خودرو محسوب می‌شود. بهتر است تمام رانندگان در فواصل زمانی مشخصی روغن موتور را بررسی کنند و درصورتی که سطح روغن از درجه min پایین‌تر آمده بود، مقداری روغن به آن اضافه کنند. همچنین در انواع خودرو رنو بعد از طی شدن 8000 تا 10000 کیلومتر بهتر است روغن موتور تعویض گردد.

تعویض فیلتر روغن

با هربار تعویض روغن بهتر است فیلتر روغن تعویض گردد، این اقدام علاوه‌بر کاهش مصرف سوخت به افزایش شتاب و عمر موتور خودرو منجر می‌شود.

تعویض فیلتر هوا

تعویض فیلتر هوا به افزایش کارایی و بازده موتور کمک فراوانی می‌نماید؛ به همین علت به دلیل فیلتراسیون بد هوا که سبب نارسایی در سیستم سوخت‌رسانی، تخریب رینگ‌های پیستون، کاهش شتاب، آلایندگی و افزایش مصرف سوخت می‌شود باید بعد از هر بار تعویض روغن، فیلتر هوا نیز تعویض گردد. این دسته از خدمات خودرو در نوین کار بعد از تعویض روغن خودرو رنو انجام می‌پذیرد.

فیلتر تهویه کابین

فیلتر تهویه کابین، قطعه‌ای کارآمد است که هوای وارد شده با کابین خودرو را فیلتر می‌نماید. این فیلتر از ورود ذرات گردوغبار، گرده گیاهان و دیگر آلاینده‌ها به داخل کابین جلوگیری می‌کند. بهتر است بعد از هر بار تعویض روغن موتور فیلتر تهویه کابین نیز در سرویس‌های دوره‌ ای انواع رنو تعویض گردد.

کیت تایم و دینام

در برخی از مدل‌های خودرو رنو مانند رنو کولئوس، رنو فلوئنس و رنو اسکالا به جای تعویض تسمه دینام، کیت دینام باید تعویض گردد. همچنین در مدل‌های سیمبل و داستر، بهتر است بعد از کارکرد 60000 کیلومتری خودرو، کیت تایم تعویض گردد. کیت تایم در دور موتور بالاتر از 4000 دور در دقیقه، پاره می‌شود و این مشکل خطرات جدی و استهلاک دیگر قطعات خودرو را به دنبال دارد. چراکه در همان لحظه اول پارگی تسمه، سوپاپ‌ها کج می‌شوند و پیستون و سرسیلندر آسیب جدی می‌بینند. در برخی از خودروها دیده می‌شود که به جای تسمه از زنجیر استفاده می‌کنند. درست است که زنجیر دیرتر پاره می‌شود اما با ایجاد صدای زیاد، استهلاک بیشتر و وزن اضافه سبب گردیده است تا مجدداً از تسمه به جای زنجیر استفاده شود. 

روغن گیربکس در سرویس‌ دوره‌ای انواع رنو

در جدول زمان‌بندی سرویس‌ دوره‌ ای انواع رنو زمان تعویض روغن گیربکس مشخص شده است. این نوع از خدمات خودرو در بین سرویس‌های دوره‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چراکه کیفیت و عملکرد صحیح گیربکس چه دستی و چه اتوماتیک بر کیفیت رانندگی اثر مستقیمی می‌گذارد. تعویض یل بررسی سطح روغن گیربکس در دفترچه راهنمای هر خودرو درج شده است. به‌طورکلی شما می‌توانید بعد از طی 60000 کیلومتر جهت تعویض روغن گیربکس به تعمیرگاه نوین کار مراجعه نمایید. ‌

شمع‌ها

شمع‌ها وظیفه مشتعل کردن مخلوط سوخت و هوا را برعهده دارند درنتیجه سلامت و سرویس دوره‌ای شمع‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. شمع‌های سالم دارای نوک سفید رنگ هستند و اثری از چربی یا دوده روی آن‌ها دیده نمی‌شود. بنابراین درصورت مشاهده این آلودگی‌ها جهت تعویض شمع به نوین کار مراجعه نمایید. بهترین زمان تعویض شمع‌ها در خودرو رنو در دفترچه راهنمای این خودرو نیز درج شده است.

روغن ترمز

اصلی‌ترین و مهمترین بخش از سرویس دوره‌ای هر خودرو، تعویض روغن ترمز محسوب می‌شود. روغن ترمز به‌طور طبیعی رطوبت را جذب می‌کند و بعد از 2 سال حدود 3 درصد آب جذب کرده است. در ترمزهای شدید این آب جذب شده بخار می‌شود و قدرت ترمز گیری را کاهش می‌دهد. بنابراین بهتر است هر 2 سال یکبار یا بعد از طی شدن 60000 کیلومتر مسافت روغن ترمز تعویض گردد.

سرویس‌ دوره‌ای انواع رنو را در کجا انجام دهیم؟

انتخاب تعمیرگاه مناسب انواع رنو جهت انجام سرویس‌های دوره‌ای بسیار اهمیت دارد. چراکه تمام این خدمات باید با استفاده از به‌روزترین و استانداردترین تجهیزات و قطعات انجام شود. خودروهای خارجی دارای سیستم فنی پیچیده‌ای هستند به همین علت تجربه تکنیسین‌های تعمیرگاه و تجهیزات مخصوص عیب‌یابی در انجام این سرویس‌ها نقش مهمی دارند. تعمیرگاه نوین کار به‌عنوان مرکز تخصصی تعمیر و سرویس خودرو رنو در تهران با همکاری تکنیسین‌های ماهر و باتجربه تمام مراحل عیب‌یابی و سرویس خودرو رنو شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

شما می‌توانید درصورت نیاز به تعویض قطعات یا سرویس دوره‌ای انواع رنو با همکاران این مجموعه تماس بکیرید و خدمات سرویس و فنی خودرو خود را به آن‌ها بسپارید.

کلام آخر

انجام انواع خدمات خودرو در سلامت کلی و عملکرد صحیح خودرو نقش حیاطی برعهده دارد. اگر سرویس‌های دوره‌ای خودرو را جدی بگیرید نه‌تنها از رانندگی در شهر یا جاده‌های بین شهری لذت خواهید برد، بلکه سلامت خود و سرنشینان خودرو را حفظ خواهید کرد. انجام این خدمات را به دست تکنیسین‌های ماهر و مجرب نوین کار بسپارید، تا تمام خدمات فنی، تعویض قطعات و سرویس‌ دوره‌ای رنو به نحو احسنت انجام پذیرد. انجام سرویس‌ دوره‌ای انواع رنو به‌صورت منظم، از وارد آمدن هزینه‌های هنگفت به شما جلوگیری خواهد کرد.