مشکلات گیربکس سوناتا مانند کمبود روغن گیربکس، زوزه کشیدن یا تقه زدن می باشد.

برای جلوگیری از مشکلات گیربکس سوناتا، باید روی تعویض به موقع روغن و درست عمل کردن با دنده اتومات حساس باشید.

گیربکس سوناتا یکی از مهم ترین بخشهای آن است زیرا این قطعه نقش بسیار مهمی در حرکت خودرو ایفا می‌کند ، گیربکس سرعت موتور را تنظیم و قدرت موتور را به چرخ ها انتقال می دهد.

بنابراین خودروهای دنده اتومات ، نسبت به خودروهای دنده دستی نیاز به مراقبت بیشتری دارند چرا که هزینه تعمیر یا تعویض این نوع گیربکس ها بالاست.

تعویض و بررسی به موقع روغن گیربکس جهت افزایش طول عمر آن الزامی است لذا با توجه به زمان و کیلومتر تعیین شده از طرف شرکت سازنده که در دفترچه راهنما ذکر شده است نسبت به چک و تعویض روغن گیربکس ، به موقع اقدام کنید تا از خرابی های احتمالی و صرف هزینه بسیار زیاد جلوگیری نمایید.

اما گاهی ممکن است مشکلاتی در حین رانندگی برایتان پیش بیاید و به علامت ها و نشانه هایی برخورد کنید که نشان دهنده بروز یک مشکل فنی در گیربکس خودرو باشد.

ازآنجایی که گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک دارای حساسیت بسیار بالایی هستند لذا لازم است در اینجا به چند مورد از این نشانه ها اشاره کنیم تا شما راننده گرامی اطلاعات قابل قبولی در این زمینه کسب نمایید.

زوزه کشیدن گیربکس‌‌‌‌

علت زوزه کشیدن گیربکس در حین رانندگی می تواند ناشی از کمبود روغن گیربکس ، خشک شدن و خرابی بلبرینگ ها ، وجود ساییدگی، ناهمواری، شکستگی و یا بریدگی چرخ دنده‌‌‌‌های گیربکس و یا لقی محورها و هزار خاری دنده ها باشد.

تقه زدن گیربکس‌‌‌‌

اگر در حین رانندگی احساس تقه زدن در گیربکس داشتید ، این نشانه می تواند ناشی از کثیف بودن گیربکس ، کمبود روغن ، خراب شدن ساعت گیربکس ، خرابی شیر برقی ها ، خراب شدن کلاچ ها ، شل شدن اتصالات گیربکس ، ضعف شیر برقی ها و سوپاپ ها ، خرابی ECU گیربکس اتوماتیک باشد.

گاز هرز خوردن گیربکس‌‌‌‌

دلیل گاز هرز خوردن گیربکس ی تواند ناشی از کمبود روغن ، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ ها ، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ ها

خلاص شدن گیربکس

گاهی امکان دارد خودرو شما در حین رانندگی به یکباره خلاص شود که این مسئله ناشی از بریدن دنده اویل پمپ ، خراب شدن توربین ، هرز شدن پلوس ، خالی بودن گیربکس از روغن و معیوب بودن چرخ دنده‌‌‌‌های داخل گیربکس باشد.

لرزش خودرو در زمان حرکت

اگر در حین رانندگی خودرو دچار لرزش شد ، بدانید که این مسئله ناشی از خرابی در دسته موتور ، بکسواد کردن صفحه کلاچ ها و خرابی پلوس ، می باشد .

کلام آخر

تشخیص دلایل مشکلات گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک ، یک کار کاملا” تخصصی است و به یک تعمیرکار مجرب و حرفه ای که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد نیاز دارد.

از طرفی تعیین هزینه احتمالی تعمیر و یا تعویض گیربکس نیز به تجربه نیاز دارد لذا  نیاز است شما راننده گرامی جهت عیب یابی و تعمیر گیربکس خودرو خود به یک مجموعه تعمیرگاهی حرفه ای مراجعه نمایید تا علاوه بر عیب یابی دقیق و سریع ، اقدامات لازم جهت رفع مشکل به حرفه ای ترین شکل ممکن انجام شود

مجموعه تعمیرگاهی نوین کار با کادری مجرب و حرفه ای و با بکارگیری از دستگاه های پیشرفته در زمینه عیب یابی خودرو اماده ارائه خدمات فنی به شما راننده گرامی می باشد.