مشکلات گیربکس لکسوس

مشکلات گیربکس لکسوس 

مشکلات گیربکس لکسوس و یا در حالت کلی  گیربکس های اتوماتیک معمولا چندین ایراد رایج دارند که به تعدادی از آن ها می پردازیم :

  • عدم پاسخ از چرخ در  دنده های خاص
  •  صداهای  ناخوشایند از سمت گیربکس و دنده
  • مایع کم و نشت منظم از گیربکس 
  • سنگ زنی و تکان دادن
  • لغزش دنده و یا تردید در هنگام تعویض دنده
  • مشکلات کشیدن کلاچ

علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

علت اصلی تقه زدن گیربکس اتوماتیک می تواند ناشی از ایراد برقی باشد. همچنین میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت می باشد، از موارد مهم دیگر است. در بعضی موارد تقه زدن گیربکس اتوماتیک می تواند ناشی از خرابی و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باشد.

گیربکس اتوماتیک چرا زوزه می کشد ؟

صدای زوزه گیربکس اتوماتیک معمولا ناشی از صدای فشار روغن و یا خرابی دنده ها، مجموعه دنده سیاره ای و دنده های دیفرانسیل می باشد.

علت گاز هرز خوردن گیربکس لکسوس چیست ؟

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک به علت کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ ها،فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ ها به وجود می آید.

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک به چه معناست ؟

در خلاص شدن گیربکس موارد زیر دخیل هستند. بریدن دنده اویل پمپ – خراب شدن توربین – هرزشدن پلوس – خالی بودن گیربکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دنده های داخل گیربکس

حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک در دنده 3 به چه معنایی می باشد ؟

در زمان خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو در یک دنده خاص مثل دنده 3 ( البته در بعضی خودرو هاتعداد دنده های خودرو بیشتر است نظیر هفت دنده و هشت دنده این عدد متفاوت است) یا حالت اضطراری قرار می گیرد تا خودرو به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.

علت گیر کردن دنده در حالت پارک چیست ؟

گیر کردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل می شود. نبود برق در سیستم پارک یاخالی بود باطری خودرو، خرابی استاپ زیر پدال ترمز شکستن اهرم تعویض دنده ازداخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور

لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست ؟

لرزش خودرو علت های زیر را شامل می شود: خرابی در دسته موتور – بکسواد کردن (هرزچرخیدن) صفحه کلاچ ها – خرابی پلوس

آیا گیربکس های هیبرید (هایبرید) هم نیاز به تعویض روغن دارند ؟

بلی. در خودرو های نظیر تویوتا، لکسوس، 75 هزار کیلومتر  تعویض روغن انجام می گردد.

در خودرو های دنده اتوماتیک مانند لکسوس ES350 با توجه به زمانبندی و کیلومتر تعیین شده توسط شرکت سازنده روغن گیربکس آن را تعویض کنید.

از روغن گیربکس متناسب با خودروی خود استفاده کنید زیرا در صورت ریختن روغن نامرغوب  داخل گیربکس باعث خسارت های سنگین به گیربکس خواهد شد.

سرویس های دوره ای را فراموش نکنید و حداقل سالی یک بار برای اطلاع از وضعیت گیربکس خودروی خود به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مواردی مثل نشتی روغن و یا هر وضعی تغیر عادی دیگر را بررسی کنید و هم چنین میزان سطح روغن گیربکس و رنگ و بوی آن را چک کنید تا از بروز ایراد در گیربکس جلوگیری کنید.

مراقبت عمومی

پدال گاز را نرم فشار دهید با توجه به طرز کار گیربکس های اتوماتیک لکسوس ES350، فشار دادن زیاد و نامنظم پدال گاز باعث ضربه به گیربکس میشود و عمر آن را کاهش میدهد.

از خودرویتان به عنوان یدک کش استفاده نکنید زیرا باعث اکسید شدن ویا سوختن روغن گیربکس شده و در نتیجه منجر به آسیب رسیدن به گیربکس و قطعات داخلی آن میشود.

کمپانی های خودروسازی با گذشت زمان برنامه های جدیدی را برای نرم افزار گیربکس ارائه میدهندبرنامه کامپیوتر گیربکس خودروی خود را هر ۲ سال یک بار به روز رسانی کنید.

مجموعه سنسورها و مدار های الکترونیکی گیربکس های اتوماتیک دارای حساسیت بالایی هستندبنابراین توصیه میشود هرگز آنها را موتورشویی نکنید.

حتما مشکلات گیربکس لکسوس را جدی بگیرید تا خرابی و هزینه های بیشتری به شما وارد نکند.

مشکلات رایج در گیربکس های اتوماتیک لکسوس ES350

سر و صدای خودرو در حالت خلاص : اگر صدا های غیر عادی در حالت خلاص از خودرو شنیدیدمشکل از کم بودن سطح روغن گیربکس و یا کثیفی روغن گیربکس ویا فرسودگی قطعاتی مثلبلبرینگ، زنجیر دنده عقب و یا دنده ها است.

تاخیر در عملکرد گیربکس: گیربکس های اتوماتیک لکسوس ES350 طوری طراحی شده اند که عمل تعویض دنده در کسری از ثانیه صورت میگیرد ولی اگر هنگام تعویض دنده با تاخیر مواجهشدید شاید به علت نشتی روغن گیربکس باشد.

نشتی روغن گیربکس: نش کردن  روغن از گیربکس یکی دیگر از دلایل وجود مشکل در گیربکس های اتوماتیک است که باید فورا برای رفع آن اقدام کنید چون اگر نشتی ادامه پیدا کند باعث خسارت های سنگینی به سیستم گیربکس خودرویتان خواهد شد رنگ روغن گیربکس قرمز و شفاف است اگر رنگ آن تیره باشد باید آن را تعویض کنید.

احساس بوی سوختگی از روغن گیربکس: در صورت حس کردن بوی سوختگی از روغن گیربکس باید سریعا ایراد آنرا تشخیص داده و رفع کنید. دلیل بوی سوختگی گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است روغن گیربکسی که کثیف شده و یا بوی سوختگی بدهد باعث میشود.

اگر عمل روغن کاری در سیستم انتقال قدرت خودرو های لکسوس ES350 به خوبی انجام نشود وسبب آسیب رسیدن به گیربکس خواهد شد.