زمستان چالش های ویژه ای را برای رانندگان به همراه دارد. برف، یخ و دمای پایین می توانند به راحتی بر عملکرد خودرو تأثیر بگذارند. بنابراین نگهداری از خودرو در فصل زمستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله به بررسی نکات اساسی برای نگهداری از خودرو در فصل زمستان می پردازیم.

تعمیر خودرو در شرق تهران را میتوانید با اطمینان به تعمیرگاه نوین کار با مدیریت آقای جهانی( 1185 953  0912 )بسپارید.

 

نکات نگهداری از خودرو در فصل زمستان

 

مراقبت از خودرو در فصل سرما

نگهداری از خودرو در فصل زمستان بسیار مهم است زیرا سیستم خودرو باید با شرایط آب و هوایی جدید سازگار شود تا بتواند بدون هیچ مشکلی عملکرد خوبی داشته باشد. این کار بدون توجه و عنایت شما راننده و مالک عزیز انجام نخواهد شد زیرا بدون نیاز به تخصص خاص باید یک بررسی کلی از خودروی خود انجام دهید. در این مطلب نکات مهم مراقبت از خودرو در زمستان را برای شما جمع آوری کرده ایم با توجه به این نکات دردسرها و مشکلات در سرمای زمستان کاهش می یابد.

 

مراقبت از خودرو در فصل سرما 

 

11 نکته نگهداری از خودرو در فصل زمستان

در ادامه به بررسی اصلی ترین نکات نگهداری از خودرو در فصل زمستان اشاره می کنیم.

1. سیستم گرمایش را بررسی کنید

یکی از اولین اقداماتی که برای نگهداری از خودرو در فصل زمستان باید انجام دهید این است که سیستم گرمایش خودرو خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که بخاری ماشین به درستی کار می کند و هوای گرم را به داخل کابین می رساند. همچنین از وجود ضدیخ کافی در سیستم خنک کننده برای جلوگیری از یخ زدگی اطمینان حاصل کنید.

2. بررسی لاستیک ها

لاستیک خودرو در فصل زمستان نقش بسیار مهمی دارد. لاستیک های زمستانی برای عملکرد بهتر در شرایط برفی و یخبندان طراحی شده اند. اگر هنوز لاستیک های تابستانی بر روی خودرو نصب کرده اید، حتما آن ها را با لاستیک های زمستانی مناسب تعویض کنید. همچنین فشار لاستیک را بررسی کنید. زیرا فشار باد در دمای پایین کاهش می یابد.

 

11 نکته نگهداری از خودرو در فصل زمستان 

 

3. باتری را بررسی کنید

عملکرد باتری خودرو در دمای پایین ضعیف تر است. قبل از شروع زمستان، باتری را چک کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. اگر باتری بیش از سه سال عمر دارد، بهتر است آن را تعویض کنید. همچنین تمیز کردن پایانه های باتری و اطمینان از عدم زنگ زدگی بسیار مهم است.

4. مایع شیشه شوی را بررسی کنید

در فصل زمستان، شیشه های ماشین بیش از هر زمان دیگری نیاز به تمیز کردن دارند. مایع شوینده شیشه جلو را با مایع مناسب برای دماهای پایین پر کنید تا از یخ زدن آن جلوگیری کنید. همچنین مطمئن شوید که برف پاک کن ها به درستی کار می کنند و تیغه ها در شرایط خوبی هستند.

5. تعمیر و نگهداری تجهیزات اضطراری

در زمستان احتمال بروز مشکلات ناگهانی مانند گیرکردن در برف یا یخ وجود دارد. بنابراین وجود تجهیزات اضطراری در خودرو ضروری است. این تجهیزات شامل زنجیر چرخ، جعبه کمک های اولیه، چراغ قوه، پتو و مواد غذایی فاسد نشدنی می باشد. شارژر تلفن همراه نیز می تواند مفید باشد.

6. روغن موتور را چک کنید

استفاده از روغن موتور مناسب برای نگهداری از خودرو در فصل زمستان ضروری است. . مطمئن شوید که از روغن موتور مناسب برای دماهای پایین استفاده کنید. روغن‌های با ویسکوزیته کمتر معمولاً در دماهای پایین‌تر عملکرد بهتری دارند و موتور را راحت‌تر روشن می‌کنند.

 

11 نکته نگهداری از خودرو در فصل زمستان 

 

7. ترمزها را چک کنید

سیستم ترمز خودرو یکی از مهم ترین اجزای ایمنی است که در فصل زمستان باید به دقت بررسی شود. اطمینان حاصل کنید که لنت ها و دیسک های ترمز سالم هستند و مایع ترمز به اندازه کافی وجود دارد. برای حفظ کنترل خودرو در شرایط لغزنده، ترمزها باید به خوبی کار کنند.

8. مراقبت از بدنه خودرو

برف و یخ می تواند به بدنه خودرو آسیب برساند. بنابراین توصیه می شود به طور مرتب خودرو را بشویید و از واکس مخصوص برای محافظت از رنگ بدنه استفاده کنید. همچنین اگر در منطقه برفی زندگی می کنید، حتماً قسمت زیرین خودرو را نیز تمیز کنید تا نمک و مواد شیمیایی که برای آب شدن برف ها استفاده می شود به بدنه آسیب نرساند.

9. مراقبت هنگام سفر

قبل از هر سفر زمستانی، با دقت برنامه ریزی کنید. شرایط جاده و پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید و از جاده های ایمن تر استفاده کنید. همچنین قبل از حرکت مطمئن شوید که سوخت کافی دارید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به راحتی منتظر کمک باشید.

 

11 نکته نگهداری از خودرو در فصل زمستان 

 

10. تست سیستم روشنایی

در شب های زمستان، دید مناسب بسیار مهم است. بنابراین، تمام چراغ های خودرو را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه آنها به درستی کار می کنند. همچنین چراغ های مه شکن خود را برای دید بهتر در شرایط مه آلود یا برفی تست کنید.

11. استفاده از ضد یخ

استفاده از ضدیخ یکی از اولین کارهایی است که باید قبل از شروع زمستان برای سلامت خودرو خود انجام دهید. با این کار می توانید از یخ زدن خودرو و آسیب های ناشی از آن جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که برای افزایش راندمان رادیاتور و نگهداری از خودرو در فصل زمستان، بهتر است هر دو سال یک بار مایع رادیاتور را به طور کامل تعویض کنید.

تعمیرگاه تخصصی نوین کار

اولین و مهم ترین مشکلی که پس از تعویض یا خرید خودرو به ذهن همه ما خطور می کند، وجود یک تعمیرگاه معتبر مجهز به تجهیزات لازم برای انجام اقدامات لازم در هنگام خرابی خودروی جدید است. مرکز تخصصی نوین کار نه تنها مراحل اساسی تعمیر موتور خودرو را به بهترین نحو انجام می دهد، بلکه عیب یابی را نیز به صورت کاملا حرفه ای و بدون نقص انجام می دهد. یکی دیگر از نکات بسیار مهم در یافتن یک تعمیرگاه مدرن، در دسترس بودن آن است.

این روزها که در تمام ساعات شبانه روز با ترافیک سنگینی در شهر تهران مواجه هستیم، خوب است تعمیرگاهی مجهز داشته باشیم که تمامی مراحل عیب یابی و تعمیر را با استفاده از جدیدترین تجهیزات انجام دهد.اما خبر خوب برای رانندگان ساکن شرق تهران این است که تعمیرگاه تخصصی و مجهز خودرو نوین کار در شرق تهران در حال فعالیت برای ارائه خدمات به شما رانندگان عزیز می باشد. شما می توانید برای بررسی نحوه نگهداری از خودرو در فصل زمستان به مرکز تخصصی نوین کار مراجعه کنید.

 

تعمیرگاه تخصصی نوین کار

 

خدمات ارائه شده در تعمیرگاه خودرو شرق تهران

تعمیرگاه نیسان ماکسیما خدمات متنوعی را ارائه می دهد که شامل موارد زیر می باشد:

1. تعمیرات موتور: مشکلات موتور از رایج ترین مشکلات خودروها است. تعمیرگاه های معتبری که از تجهیزات پیشرفته استفاده می کنند می توانند مشکلات موتور را شناسایی و تعمیر کنند.

2. تعمیرات گیربکس: گیربکس یکی از اجزای اصلی هر خودرویی است. تعمیرگاه ها می توانند مشکلات گیربکس را با استفاده از قطعات یدکی اصلی تشخیص و تعمیر کنند.

3. سرویس تعویض روغن: تعویض منظم روغن موتور عامل مهمی در حفظ سلامت خودرو است. نوین کار علاوه بر تعمیرگاه یک مرکز تخصصی تعویض روغن موتور نیز می باشد و خدمات تعویض روغن  را با کیفیت بالا را ارائه می دهند.

4. بازرسی و تعمیر سیستم تعلیق: سیستم تعلیق نقش مهمی در راحتی و ایمنی رانندگی دارد. تعمیرگاه ها می توانند این سیستم را بررسی کرده و در صورت لزوم قطعات معیوب را تعویض کنند.

 

11 نکته نگهداری از خودرو در فصل زمستان 

 

کلام آخر

نگهداری از خودرو در فصل زمستان می‌تواند به افزایش ایمنی و عملکرد بهتر آن کمک کند. با رعایت نکات فوق، می‌توانید از رانندگی در شرایط سخت زمستانی لذت ببرید و خطرات احتمالی را کاهش دهید. همیشه آماده باشید و از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنید تا سفری ایمن و راحت داشته باشید.