علت زوزه کشیدن گیربکس تویوتا کمری

گیربکس تویوتا کمری اتوماتیک می باشد.

کمبود روغن گیربکس می تواند باعث زوزه کشیدن گیربکس تویوتا کمری شود.

خشک شدن و خرابی بلبرینگ ها که باعث زوزه کشیدن گیربکس تویوتا کمری میشود. و در نهایت باع مشکلاتی مانند در وجود ساییدگی، ناهمواری، شکستگی و یا بریدگی چرخ دنده های گیربکس اتوماتیک،لقی محورها، و هزار خاری دنده ها میگردد.

علت خلاص شدن گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری

بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن ومعیوب بودن چرخ دنده های داخل گیربکس علت لرزش خودرو در زمان حرکت

خرابی در دسته موتور، بکسواد کردن صفحه کلاچ ها و خرابی پلوس

علت تقه زدن گیربکس های اتوماتیک تویوتا کمری:

دلیل اصلی این مشکل میتواند ایراد برقی و یا میزان نبودن فشار روغن که ناشی از ایراد درساعت ویا خرابی و پارگی در دسته موتور های گیربکس باشد.

علت گاز هرز خوردن گیربکس های تویوتا کمری

کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ ها ،فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ ها

سرویس و تعمیر گیربکس تویوتا کمری

هزینه تعمیر گیربکس تویوتا کمری بسته به خودرو می تواند بیش از 3500(بین 90 تا 100 میلیون تومان) دلار باشد، با این حال،خدمات انتقال مانند تعویض مایعات و تعویض به موقع روغن گیربکس به طور قابل توجهی ارزانتر از تعویض کانل گریبکس تویوتا کمری هستند و در برخی موارد کمتر از 150 دلار(بین 4 تا 5 میلیون تومان) هزینه دارد.

تویوتا کمری 2019 دارای گیربکس ECVT یا کنترل الکترونیکی متغیر است.

یک CVT معمولی از تسمه یا زنجیر برای تعویض دنده ها در زمانی که به سرعت های خاصی می رسید استفاده می کند. این کار را می توان خیلی سریع انجام داد، بنابراین حاشیه برای جابجایی گسترده تر برای تطبیق با آن است.

ECVT به جای آن از یک موتور کنترل شده الکترونیکی برای انجام این کار استفاده می کند، که به این معنی است که زمان پاسخگویی که می تواند منتشر کند بسیار بیشتر است.

این باعث می شودکه ماشین با سرعت بیشتری جابجا شود. با انجام این کار به شما امکان می دهد در محدوده صحیحRPM  بمانید، به این معنی که قدرت بیشتری دریافت خواهید کرد و کارآمدتر خواهید بود.

این باعث صرفه جویی در مصرف بنزین و همچنین فرسودگی خودرو می شود.

تعویض فیلتر گیربکس تویوتا کمری به اندازه فیلترهای مختلف درسایر خودرو ها در ایران در دسترس نیست.

چندین عنصر در فیلتر گیربکس تویوتا کمری فعال هستند ، از جمله خود فیلتر، که معمولا یک صفحه فلزی با مواد فیبر است که آلاینده ها را جذب می کند. تویوتا کمری همچنین حاوی یک واشر، لوله و درزگیر لاستیکی است که ممکن است همگی به همراه فیلتر نیاز به تعویض داشته باشند.

فیلتر گیربکس تویوتا باید هر 30000 یا 50000 مایل (50 تا 80 کیلومتر) تعویض شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد مسافت پیموده شده و فواصل زمانی، راهنمای تعمیر و نگهداری خودرو خود را بررسی کنید.

علائم هشدار دهنده رایج مبنی بر اینکه گیربکس تویوتا  با مشکل مواجه است عبارتند از:

نشت روغن گیربکس آشنا ترین علامتی است که نیاز به تعویض روغن گیربکس یا حتی یک سرویس شستشوی کامل گیربکس را نشان می دهد.

نشت روغن از گیربکس همچنین می توانند مشکلی در شیلنگ گیربکس را نشان بدهد.

بوهای عجیب و غریب نشانه این است که روغن گیربکس شما در داخل قطعات بد می سوزد.

اگر چراغ هشدار گیربکس شما روشن باشد، یک علامت عجیب و غریب خواهد بود.

اگر هنگام تعویض دنده متوجه صدای تصادفی یا صدای خراشیدگی شُدید یا اگر هنگام تعویض دنده احساس کردید که دنده هایتان گیر می کند، احتمالا گیربکس شما به روان کننده بیشتری نیازدارد یا مشکلی بزرگ تر سبب بروز این صدا و سختی در تعویض دنده شده است.

یکی دیگر از نشانه های مهم خرابی گیربکس زمانی است که شما دنده ها را تعویض می کنید اما نتیجه آن تعویض ها این است که در واقع دنده ها با تاخیر و به سختی جا به جا می شوند یا اینکه به صورت خود به خودی و برخلاف میل شما تغییر می کنند.

جایگزینی گیربکس تویوتاگزینه بسیار ساده تری است، با این حال، می تواند در کوتاه مدت هزینه بیشتری داشته باشد.

قیمت نباید تنها نگرانی شما در مورد تعویض گیربکس، به خصوص درتویوتا کمری باشد. مونتاژ جدیدترین و سازگارترین قطعات توسط یک تکنسین ماهر آموزش دیده در مجموعه نوین کار- آقای جهانی  می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود.

تصمیم گیری در مورد تعمیر یا جایگزینی گیربکس تویوتا  بسیار مهم باشد.

معمولا عامل تعیین کننده ، این است که کدام مؤلفه ها بد یا خراب هستند.

در طی سرویس و بررسی گیربکس تویوتا کمری تمام قطعات گیربکس به طور کامل جدا می شوند و تک تک قطعات تمیز و بررسی می شوند.

این امر مستلزم دانش زیادی نه  تنها در مورد اجزای گیربکس، بلکه هزینه تعمیر در مقابل تعویض است. همچنین مستلزم دانستن این است که کدام قطعات سازگار هستند.

تکنسین های متخصص تویوتا کمری در مرکز تعمیرگاهی جهانی می توانند این فرآیند را فورا و به طور موثر انجام دهند.

مشکلات رایج در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک تویوتا کمری GLX مدل 2007:

زوزه کشیدن گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک: گیربکس های اتوماتیک تویوتا کمری GLX به دلیل صدای فشار روغن و یا خرابی دنده ها، مجموعه دنده سیاره ای و دنده های دیفرانسیل است.

لرزش خودرو هنگام حرکت: لرزش خودرو به علت خرابی در دسته موتور، بکسوادکردن صفحه کلاچ ها، خرابی پلوس

گیر کردن دنده در حالت پارک:

گیر کردن دنده در حالت پارک میتواند به این دلایل باشد:

  • نبود برق در سیستم پارک یا خالی بودن باطری خودرو،
  • خرابی استاپ زیر پدال ترمز،
  • شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور

 

گیربکس تویوتا کمری، تعمیر گیربکس تویوتا

احساس لرزش در جعبه دنده 

گیربکس های اتوماتیک زمان تغییر دنده روان عمل میکند بنابراین هنگام تعویض دنده خودرو، نباید احساس ضربه، لرزش و یا لغزش کنید.

اگر خودرو زمان تعویض دنده دچار مشکل شود و از آن چشم پوشی کنید این مشکل به مرور زمان بدتر شده و گیربکس وقطعات داخلی آن دچار آسیب جدی میشوند.

بوی سوختگی از روغن گیربکس : در صورت حس کردن بوی سوختگی از روغن گیربکس بایدسریعا” ایراد آنرا تشخیص داده و رفع کنید.

دلیل بوی سوختگی گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است روغن گیربکسی که کثیف شده و یا بوی سوختگی بدهد باعث میشود عمل روغنکاری در سیستم انتقال قدرت خودرو های تویوتا کمری GLX به خوبی انجام نشود و سبب آسیب رسیدن به گیربکس و قطعات داخلی آن میشود.

نشتی روغن گیربکس: نشتی یکی دیگر از دلایل وجود مشکل در گیربکس های اتوماتیک است که فورا باید برای رفع آن اقدام کنید چون اگر نشتی ادامه پیدا کند باعث خسارت های سنگینی به سیستم گیربکس خودروتان خواهد شد رنگ روغن گیربکس قرمز و شفاف است اگر رنگ آن تیره باشد باید آن را تعویض کنید.

تعویض خود به خود دنده ها: چنانچه در گیربکس های اتوماتیک به طور ناگهانی خودروی شما به حالت دنده خلاص میرود زودتر به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید.

مکث: اگر خودروی شما هنگام تعویض دنده مکث داشت علت آن مربوط به کلاچ است اما اگر عمل تعویض دنده به سختی انجام شود نشانه وجود ایرادی در گیربکس های اتوماتیک است.

سروصدای خودرو در حالت خلاص : اگر صدا های غیر عادی در حالت خلاص از خودرو شنیدید مشکل از کم بودن سطح روغن گیربکس و یا کثیفی روغن گیربکس و یا فرسودگی قطعاتی مثل بلبرینگ، زنجیر دنده عقب و یا دنده ها است.

تاخیر در عملکرد گیربکس: گیربکس های اتوماتیک تویوتا کمری GLX طوری طراحی شده اند که عمل تعویض دنده در کسری از ثانیه صورت میگیرد ولی اگر هنگام تعویض دنده با تاخیر مواجه شدید شاید به علت نشتی روغن گیربکس باشد.

روشن شدن چراغ چک موتور: یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک موتور وجود مشکل درگیربکس خودرو است. سنسورهایی که در خودرو وجود دارد چنانچه ایرادی در آن بوجود بیاید به کامپیوتر خودرو اطلاع میدهد.

کم شدن قدرت خودرو: چنانچه میزان سطح روغن گیربکس کم باشد ویا نشتی داشته باشداحتمال کاهش قدرت در خودرو های تویوتا کمری GLX زیاد است در صورت مشاهده چنین مشکلی حتما روغن گیربکس را تعویض کنید.

گاز هرز خوردن گیربکس های اتوماتیک : کمبود روغن گیربکس، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ ها

تقه زدن گیربکس های اتوماتیک : دلیل اصلی این مشکل میتواند ایراد برقی و یا میزان نبودن فشارروغن که ناشی از ایراد درساعت و یا خرابی ویا پارگی در دسته موتور های گیربکس باشد.

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک: بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن و معیوب بودن چرخ دنده های داخل گیربکس