یکی از مشکلات رایجی که در بسیاری از خودروها به چشم می خورد، مشکل روشن نشدن خودرو است که عوامل و علل مختلفی دارد. روشن نشدن خودرو بیشتر در فصول سرد سال اتفاق می افتد. در این موارد معمولا اولین کاری که افراد برای بررسی این مشکل انجام می دهند بررسی باتری خودرو است. اما این مشکل ممکن است دلایل دیگری داشته باشد. در این مقاله به بررسی دلایل استارت نخوردن جک S5 می پردازیم و نکاتی را در این زمینه بیان می کنیم.

دلایل استارت نخوردن جک s5

شما میتوانید با تماس به تعمیرگاه شرق تهران برای کسب اطلاعات کافی از خطا های رخ داده برای خودرو خود، مشاوره رایگان بگیرید.

سیستم استارت چه کاری انجام میدهد

به زبان ساده وظیفه این قسمت روشن کردن موتور خودرو است. یعنی در واقع ما برق را از باتری ماشین به استارت می دهیم و استارت این برق را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و به میل موتور یا میل لنگ منتقل می کند. برای اینکه چرخه اشتعال کامل شود و سپس موتور خودرو روشن شود، به خصوص در خودروهای امروزی باید دور موتور به 100 دور در دقیقه برسد. پس از این فرآیند، موتور به طور خودکار به کار خود ادامه می دهد.

به عبارت ساده تر، با چرخاندن کلید خودرو، انرژی الکتریکی تولید شده توسط باتری به قسمت استارت منتقل می شود و در نتیجه شاهد استارت خودرو خواهیم بود.

دلایل استارت نخوردن جک S5

دلایل استارت نخوردن جک S5 می تواند متنوع باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. استارت نخوردن جک S5 می تواند نشان دهنده نقص در باتری – سیستم سوخت رسانی – سیستم الکتریکی و … باشد. در زیر به برخی از دلایل استارت نخوردن جک S5 اشاره می کنیم.

1. نقص دینام

دینام در خودرو وظیفه تامین برق مورد نیاز باتری و شارژ آن را بر عهده دارد. دینام انرژی مکانیکی را از حرکت خودرو دریافت می کند و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. اگر دینام به هر دلیلی نتواند کار خود را به درستی انجام دهد، شارژ باتری خودرو به سرعت تخلیه می شود.

2. نقص استارتر

استارتر در JAC S5 یک موتور الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. هنگام استارت، نیروی مکانیکی ایجاد شده توسط استارت به موتور خودرو ارسال   میشود و خودرو استارت می خورد. لازم به ذکر است که استارت انرژی الکتریکی مورد نیاز را از باتری دریافت می کند.

3. خرابی فیوز خودرو

یکی دیگر از دلایل استارت نخوردن جک S5 خرابی فیوز است. فیوزها نیز یکی از قطعات مهم سیستم الکتریکی خودرو هستند. این قطعات در داخل جعبه فیوز قرار دارند. با گذشت زمان ممکن است یک یا چند فیوز در خودروی شما از کار بیفتد و باعث روشن نشدن خودرو شود. می توانید از زیر کاپوت یا فرمان به فیوزها دسترسی داشته باشید.

4. شکست شمع

یکی از رایج ترین دلایل استارت نخوردن جک S5 خرابی شمع ها است. شمع های موجود در سیستم تامین سوخت وظیفه احتراق جرقه در محفظه احتراق را بر عهده دارند. اگر شمع ها آسیب ببینند، فرآیند احتراق رخ نمی دهد و در نتیجه خودروی شما روشن نمی شود.

5. سوخت کم یا ناکافی

اگر سطح سوخت در باک خودرو پایین باشد یا باک بنزین به درستی باز نشود، خودرو نمی تواند روشن شود. همچنین اگر سوخت باک بی کیفیت باشد ممکن است اگزوز خودرو را کثیف کرده و در راه اندازی خودرو مشکل ایجاد کند.

مقالات مرتبط:تعمیر گیربکس JAC

راه هایی برای جلوگیری از استارت نخوردن جک S5

برای جلوگیری از مشکل استارت نخوردن جک S5 می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

1. باتری را تمیز و نگهداری کنید

باتری ماشین خود را به طور مرتب چک کنید و از آلودگی و آسیب جلوگیری کنید. مطمئن شوید که پایانه ها و اتصالات باتری تمیز و محکم هستند و در صورت لزوم باتری را شارژ یا تعویض کنید.

2. تعمیر و نگهداری موتور

نگهداری و تعمیرات منظم موتور وسیله نقلیه شما نیز به جلوگیری از مشکلات روشن نشدن جک S5 شما کمک می کند. تعویض منظم روغن موتور، تعویض فیلترها و بررسی سیستم های مرتبط با موتور مانند سیستم خنک کننده و سیستم تزریق سوخت می تواند به عملکرد بهتر موتور کمک کند.

3. سیستم جرقه زنی را بررسی کنید

شاید یکی از دلایل استارت نخوردن جک s5 همین باشد شما باید بدانید سیم های جرقه زن باید در شرایط خوبی باشند و اتصالات آنها باید ایمن باشد. اگر سیم ها آسیب دیده یا کثیف باشند، ممکن است جرقه کافی برای راه اندازی خودرو وجود نداشته باشد. بنابراین بررسی و تعمیر سیستم جرقه زنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

4. سیستم شارژ خودرو را بازرسی و نگهداری کنید

سیستم شارژ خودرو از جمله دینام و روتور باید سالم باشد و به درستی کار کند. بررسی دوره ای این قطعات و اطمینان از درست کارکردن آنها می تواند از مشکلاتی که منجر به تخلیه باتری می شود جلوگیری کند.

5. از سوخت تمیز و کافی استفاده کنید

اطمینان حاصل کنید که سطح سوخت در باک خودرو کافی است و سوخت مصرفی تمیز و خالص است. استفاده از سوخت باکیفیت و تهیه آن از مکان های مورد اعتماد توصیه می شود.

تعمیر تخصصی جک تهرانپارس

در این مقاله دلایل استارت نخوردن جک S5 برایتان گفتیم پس دریافتبد که این کار باید در یک مرکز تخصصی و زیر نظر متخصصین انجام گیرد تا قطعاتی با کیفیت و قیمت مناسب از برندهای معتبر در اختیارتان قرار دهند تعمیرگاه تخصصی نوین کار واقع در تهرانپارس اماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

سخن پایانی

اگر پس از رعایت نکات ذکر شده همچنان خودروی شما دچار مشکل عدم استارت می شود، بهتر است برای تشخیص دقیق علت ایراد و انجام تعمیرات لازم به تکنسین ماهر یا مرکز تخصصی تعمیرات نوین کار مراجعه کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم برخی از دلایل استارت نخوردن جک S5 و نکات مرتبط با آن را به شما معرفی کنیم.