دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو

پدال ترمز وسیله ای است که می توان از آن برای توقف وسیله نقلیه استفاده کرد. اما یکی از مشکلاتی که ممکن است برای پدال ترمز ایجاد شود صدای آن است. در این مقاله به بررسی دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو اشاره می کنیم.

بررسی دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود، از این رو شما میتوانید با تماس به تعمیرگاه شرق تهران  نوین کار برای کسب اطلاعات کافی از خطا های رخ داده برای خودرو خود، مشاوره رایگان بگیرید.

عملکرد پدال ترمز

در خودروهای امروزی وسیله ای به نام پله ی ترمز وجود دارد که به آن کلید چراغ ترمز نیز می گویند. این قسمت به بدنه پدال ترمز متصل است. پدال ترمز دو وظیفه مهم را در خودرو انجام می دهد. ابتدا وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد، چراغ ترمز را فعال می کند. دوم اینکه سیگنال هایی را به کامپیوتر ماشین می فرستد تا ترمز را اعمال کند.

اگر مشکلی در پدال ترمز خودروی شما وجود دارد، اساساً بدون هیچ گونه اقدامات ایمنی رانندگی می کنید. پدال ترمز معیوب می تواند باعث از کار افتادن چراغ ترمز و عدم حرکت خودرو از پارک هنگام تعویض دنده شود. علاوه بر این، اگر این قطعه گیر کرده یا آسیب دیده باشد، می تواند چراغ چک و چراغ ABS را فعال کند. گاهی اوقات، چراغ ترمز ممکن است به طور مداوم روشن بماند یا حتی بدون دخالت راننده روشن شود.

دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو

دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو بسیار متعدد است و شناسایی دقیق آن باید در تعمیرگاه تخصصی انجام شود. مشکلات احتمالی زیادی در سیستم ترمز مانند لرزش ترمز، آسیب و فرسودگی لنت ترمز وجود دارد. لرزش ترمز زمانی رخ می دهد که هنگام رانندگی پدال ترمز را رها کنید. افرادی که صدای پدال ترمز ساندرو را می شنوند، اغلب آن را با صدای تکان دادن یک اسپری رنگ مقایسه می کنند.

ترمزها مهمترین جزء ایمنی در خودروی شما هستند. در حالت عادی، فشار دادن پدال ترمز باعث کاهش سرعت یا توقف خودرو می شود. اگر هنگام فشار دادن پدال ترمز صدای جیغ یا خش خش شنیدید، ممکن است به این معنی باشد که مشکلی در سیستم ترمز وجود دارد که باید اصلاح شود. در ادامه به برخی از دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو اشاره می کنیم.

دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو

همچنین جهت اظلاعات بیشتر میتوانید به مقاله :تعمیر گیربکس رنو

1- مدت زیادی است که از ماشین خود استفاده نکرده اید

یکی از  دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو این است که شما به اندازه کافی از خودرو خود استفاده نمی کنید. وسیله نقلیه ای که پارک شده است، به خصوص اگر به درستی نگهداری نشده باشد، ممکن است گرد و غبار زیادی از جمله لنت ترمز در مدت زمان طولانی انباشته شده باشد. حتی زمانی که دوباره از خودروی خود استفاده می کنید، این خوردگی به سایر قسمت های سیستم ترمز خودرو سرایت می کند و به آنها آسیب می رساند. همانطور که باید اقداماتی را برای جلوگیری از سرایت عفونت به بدن خود انجام دهید، باید خودروی خود را حتی در مسافت های کوتاه برانید تا از مشکل زنگ زدگی قطعات خودرو خلاص شوید.

2- دیسک های ترمز چرخان در ماشین شما باید تعویض شوند

ممکن است هر روز ماشین خود را برانید، اما ترمزهای ماشین شما همچنان صدا می دهد. این ممکن است به دلیل فرسوده شدن روتورهای ترمز در خودروی شما به دلیل سال ها استفاده باشد. عمر متوسط سیستم ترمز خودرو حدود 20000 مایل (32000 کیلومتر) است. اگر از قطعات بهتری استفاده کرده بودید، این عمر ممکن بود کمی بیشتر شود، اما در نهایت، این قطعات همچنان فرسوده می شوند. هیچ ترمز ماشینی برای همیشه دوام نمی آورد.

3- به لنت ترمز جدید نیاز دارید

یکی از اصلی ترین دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو لنت های فرسوده است. همین اصل در مورد لنت ترمز خودروی شما نیز صدق می کند. به عنوان مثال ممکن است آنقدر که به موتور فکر می کنید به این قسمت از ماشین خود فکر نکنید، اما حتما باید به لنت ترمز خود توجه کنید. لنت های ترمز خودروی شما نیز باید پس از حدود 20000 مایل (32000 کیلومتر) رانندگی تعویض شوند. آسیب به لنت ترمز خودرو در نتیجه تماس مداوم با روتور و کالیپر ترمز رخ می دهد.

صفحه پشتی لنت ترمز نیز ممکن است با لنت های ترمز خودرو در تماس باشد که به مرور زمان باعث آسیب قابل توجهی به لنت ترمز خودرو می شود. شنیدن صداهایی مانند صدای جیغ ترمز خودرو نشانه فرسوده شدن لنت ترمز خودرو است. لازم به ذکر است که لنت های ترمز خودرو آسیب دیده یکی از شایع ترین دلایل شنیدن صدای غیرعادی ترمز خودرو است.

4- در خودروی خود از لنت ترمز بی کیفیت استفاده کرده اید

لنت ترمز خودروی شما ممکن است بیش از حد مورد استفاده قرار نگیرد، اما ممکن است کیفیت پایینی داشته باشد. لنت های ترمز بد ساخته شده ممکن است در جعبه جدید به نظر برسند و خوب کار کنند، اما این لنت های بی کیفیت به اندازه کافی دوام نمی آورند. لنت ترمز یک سرمایه گذاری است، زیرا همانطور که قبلاً گفتیم، ترمز ناکافی می تواند منجر به تصادف در جاده شود.

اگر به جای لنت ترمز ارزان قیمت، لنت ترمز باکیفیت را برای خودروی خود خریداری کنید، در هزینه بیشتری صرفه جویی خواهید کرد. اگر از لنت ترمز بی کیفیت استفاده می کنید، ممکن است مجبور شوید به طور مکرر برای تعویض لنت ترمز خود هزینه بپردازید و ممکن است نیاز به پرداخت هزینه تعمیرات خودرو داشته باشید.

5- بلبرینگ چرخ ماشین شما دچار مشکل شده است

اگر صداهایی مانند جیغ یا خراش را از چرخ های ماشین خود می شنوید، این مشکل ممکن است مربوط به خرابی بلبرینگ چرخ خودرو باشد که می تواند یکی از دلایل دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو باشد. یکی دیگر از نشانه های این مشکل زمانی است که خودرو هنگام رانندگی از کم به بالا می لرزد. بلبرینگ چرخ یکی دیگر از قطعاتی است که شاید بسیاری از دارندگان خودرو از آن اطلاعی نداشته باشند.

در واقع این قطعه مجموعه ای از گوی های فولادی است که توسط قسمتی به نام توپ به هم متصل می شوند. اگر این قسمت شکسته یا آسیب ببیند، ممکن است صدایی شنیده شود، مانند عبور از یک خط شلوغ در یک جاده شلوغ. اگر بلبرینگ چرخ ماشین شما آسیب دیده باشد، ممکن است متوجه شوید که لاستیک های شما نیز به دلیل آن فرسوده شده اند.

6- ممکن است چیزی در ترمز خودرو شما گیر کرده باشد

همچنین، صدای جیغ یا خراش ممکن است به دلیل گیرکردن سنگ یا مواد خارجی دیگر بین کالیپرهای ترمز ایجاد شود. اگر این اتفاق بیفتد، حتی زمانی که شما پدال ترمز ماشین خود را فشار نمی دهید، صدا متوقف نمی شود و صدا در تمام مدت حرکت ماشین شنیده می شود. در این صورت، اگر می توانید، خودروی خود را در یک منطقه باز و ایمن به جلو و عقب ببرید تا سعی کنید هر چیزی را که در ترمز گیر کرده است بردارید. اگر این امکان وجود ندارد، کار بعدی که باید حتما انجام دهید این است که ماشین خود را نزد یک مکانیک معتبر ببرید تا آن را بررسی و تعمیر کند.

7- موتور خودرو به اندازه کافی روغن کاری نشده است

اگر تا به حال اصطلاح «ماشین خوب روغن‌کاری» را شنیده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که یک خودروی روغن‌کاری شده تقریباً مطمئناً سیستم ترمز بهتری خواهد داشت. هنگامی که بخش‌هایی از ماشین شما، به عنوان مثال، پیچ‌های کالیپر ترمز، به اندازه کافی روغن کاری نشده باشند، حتی اگر سایر قسمت‌های خودرو به اندازه کافی روغن کاری شده باشند،

8- آسیب به کمک فنرهای سیستم ترمز خودرو

کمک فنرهای سیستم ترمز خودرو شما نیز مانند کالیپرهای ترمز که جزء کوچکی هستند می توانند باعث ایجاد صداهای آزاردهنده ای شوند که در خودرو می شنوید. کمک فنر ترمز خودرو قطعه کوچکی از فلز یا لاستیک است که بین روتور ترمز و لنت ترمز نصب می شود. در واقع این قسمت بین روتور و لنت ترمز قرار می گیرد تا نقصی که ممکن است باعث ایجاد صداهای غیرعادی در حین رانندگی شود برطرف شود.
بدیهی است در صورت آسیب دیدن کمک فنر ترمز خودرو، این صداهای آزاردهنده از سیستم ترمز خودرو شنیده می شود. این نقصی است که حتی یک مکانیک خودرو نیز ممکن است متوجه آن نشود. بنابراین، به شما توصیه می کنیم که هر بار که خودروی خود را برای تعمیر وارد می کنید، از مکانیک خود بخواهید که کمک فنرهای ترمز را تعویض کند. انجام این کار اضافی زمان زیادی نمی برد و هزینه زیادی هم نمی برد.

9- صدای باد پدال ترمز 

وقتی پدال ترمز را فشار می دهید، ممکن است به نظر برسد که هوا در حال خارج شدن است، اما هوا در واقع به داخل کشیده می شود. این دا یخاظر بوستر ترمز است.

10- علت صدای فنر پدال ترمز

صدای فنر پدال ترمز معمولاً در اثر فنر برگشتی مجموعه پدال ترمز ایجاد می شود. خود فنر به فلز اطرافش ساییده می شود و باعث این امر می شود. در بیشتر مواقع می توان فنر را کمی جابجا کرد یا برای رفع آن روغن کاری کرد.

تعمیر رنو ساندرو تهرانپارس

در این مقاله از دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو برایتان گفتیم پس دریافتید که این کار باید در یک مرکز تخصصی و زیر نظر متخصصین انجام گیرد. تعمیرگاه تخصصی رنو ساندرو نوین کار واقع در تهرانپارس اماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

سخن پایانی

اگر پس از نکات ذکر شده همچنان خودروی شما دچار دلایل صدای پدال ترمز است ، بهتر است برای تشخیص دقیق علت ایراد و انجام تعمیرات لازم به تکنسین ماهر یا مرکز تخصصی تعمیرات نوین کار مراجعه کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با دلایل صدای پدال ترمز رنو ساندرو آشنا کرده باشیم.

۱۴۰۳/۴/۲۰ ۱۰:۳۵:۳۸
Go to Top