تعمیر گیربکس رنو

تعمیر گیربکس رنو (انواع رنو) در تعمیرگاه تخصصی نوین کار، و مدیریت آقای جهانی انجام میشود.

نوین کار تعمیرگاه تخصصی تعمیرات رنو در شرق تهران است.

گیربکس‌ها که در دونوع دستی و اتوماتیک هستند، یکی از قطعات مهم و حیاتی در هر خودرو به‌حساب می‌آیند. این قطعه که وظیفه تعویض دنده را در سرعت‌های متفاوت برعهده دارد سبب انتقال حرکت و نیروی موتور به چرخ‌های خودرو می‌گردد. امروزه در انواع خودروهای رنو هر دو نوع گیربکس دستی، هیدرولیک، CVT و اتوماتیک دیده می‌شود. به‌طورکلی فرقی ندارد گیربکس از چه نوعی باشد، رانندگی بدون رعایت اصول اولیه، سبب خرابی و آسیب به این قطعه مهم می‌گردد. گیربکس‌های خودروهای رنو از کیفیت بالایی برخوردار هستند و درصورت نگهداری یا تعمیر صحیح این قطعه سال‌ها می‌تواند مانند روز اول عملکرد مؤثری از خود نشان دهند. رانندگی صحیح و آشنایی با اصول نگهداری این قطعه کمک بزرگی به سالم‌ماندن آن می‌نماید.

همچنین رسیدگی به‌موقع و مراجعه به مجموعه‌ای مطمئن جهت تعمیر گیربکس رنو می‌تواند از وارد آمدن خسارت‌های سنگین بعدی جلوگیری نماید. در این مطلب قصد داریم به‌صورت تخصصی اطلاعاتی درخصوص تعمیر این قطعه به شما ارائه دهیم، پس تا پایان همراه ما باشید. 

تعمیر رنو شرق تهران

مراحل تعمیر گیربکس انواع خودرو رنو

تعمیر گیربکس خودرو چه دستی باشد و چه اتوماتیک نیاز به تخصص و مهارت دارد و حتماً باید توسط تعمیرکار باتجربه و در مجموعه‌ای مجهز انجام شود. تعمیرگاه تخصصی نوین کار با همکاری کاردی باتجربه و ماهر گیربکس انواع خودروهای رنو را به‌صورت تخصصی عیب‌یابی و تعمیر می‌نمایند. در این مجموعه مراحل بررسی و عیب‌یابی این قطعه به این ترتیب انجام می‌گیرد:

  • بررسی و تشخیص عیوب: تشخیص دقیق عیوب گیربکس یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که در هر مرکز تعمیرگاهی باید در قدم اول انجام شود. مشخص شدن نوع و میزان خرابی و تعیین دقیق مشکل گیربکس در مجموعه‌ تخصصی نوین کار توسط دستگاه‌ها و تجهیزات تخصصی به‌صورت کاملاً دقیق انجام می‌کیرد.
  • تعمیر گیربکس رنو: درصورتی که نوع خرابی با انجام تعمیرات برطرف گردد، در این مرحله تکنیسین‌های مجموعه با استفاده از ابزارآلات و تجهیزات تخصصی و مناسب این کار را انجام می‌دهند. 
  • تعویض قطعه گیربکس: اگر گیربکس خودرو رنو قابل تعمیر نباشد، تعمیرکار در این مجموعه با استفاده از گیربکس اصل و فابریک، این قطعه را تعویض می‌نماید. دقت داشته باشید تعویض گیربکس رنو را حتماً در تعمیرگاه مجاز انجام دهید تا از اصل بودن قطعه استفاده شده اطمینان داشته باشید.
  • تعویض روغن گیربکس: اگر قصد دارید عمر مفید گیربکس خودرو خود را افزایش دهید، باید نسبت به تعویض روغن آن دقت و جدیت داشته باشید. بهترین زمان تعویض روغن در هر خودرو در دفترچه راهنمای آن درج شده است، کادر مجموعه نوین کار در این مرحله روغن قدیمی و سوخته را کاملاً خارج و سپس روغن باکیفیت و استاندارد را جایگزین آن می‌کنند.
  • تعویض به موقع فیلتر گیربکس: فیلتر گیربکس نقش مهمی در حفظ سلامت گیربکس خودرو دارد، درنتیجه یکی از مهمترین مراحل تعمیر گیربکس رنو، تعویض فیلتر آن به‌حساب می‌آید. تمیز بودن این قسمت از گیربکس نقش مهمی در عملکرد صحیح این قطعه دارد.

 چرا انجام سرویس گیربکس رنو اهمیت دارد؟

انجام به‌موقع سرویس گیربکس رنو، یکی از مهمترین اقداماتی است که هر راننده‌ای می‌تواند برای نگهداری سلامت خودرو خود انجام دهد. سرویس‌های دوره‌ای که بهترین زمان آن باتوجه به نوع و مدل خودرو رنو در دفترچه راهنما نوشته شده است، سبب بهبود عملکرد گیربکس و افزایش طول عمر این قطعه می‌گردد. در مجموعه نوین کار انجام این خدمات در مراحل زیر صورت می‌پذیرد:

  • بررسی و تعیین وضعیت گیربکس: در این مرحله متخصصین مجموعه با استفاده از تجهیزات تخصصی میزان سلامت این قطعه را ارزیابی می‌کنند و درصورت خرابی، علت آن را برای راننده مشخص می‌نمایند.
  • انجام به‌موقع تعویض روغن گیربکس: تعویض روغن گیربکس در فواصل زمانی مشخص کمک می‌کند تا سلامت این قطعه حفظ شود و عملکرد بهتری از خود نشان دهد. این پروسه باید با تخلیه کامل روغن قدیمی و ریختن روغن استاندارد انجام شود.
  • بررسی فیلتر گیربکس: عملکرد صحیح گیربکس به سلامت و تمیزی فیلتر آن بستگی دارد، بنابراین در فواصل زمانی مشخص نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.
  • تعویض قطعات گیربکس: هر گیربکس از قطعاتی مانند دیسک و صفحه کلاچ، بلبرینگ، دنده و… تشکیل شده است. در بررسی گیربکس درصورت خرابی هرکدام از این قطعات، تعمیرکاران نوین کار با استفاده از قطعه اصل و استاندارد فرآیند تعویض را انجام می‌دهند.
  • تنظیمات گیربکس: در هر سرویس دوره‌ای گیربکس تنظیمات این قطعه نیز انجام می‌شود، به‌عنوان مثال در مجموعه نوین کار تنظیمات دنده‌ها یا تنظیمات سیستم کنترل اتوماتیک شیب‌نما بررسی و انجام می‌گردد.

 

کلام آخر

دقت در انجام به‌موقع سرویس دوره‌ ای رنو می‌تواند به عملکرد بهتر این قطعه و سلامت راننده و سرنشینان کمک فراوانی نماید. اما درصورت بروز هرنوع خرابی این قطعه بهتر است از ادامه رانندگی خودداری نمایید و به مجموعه نوین کار جهت تعمیر گیربکس رنو مراجعه نمایید. در این مجموعه متخصصین ماهر و باتجربه در کمترین زمان و با استفاده از دستگاه‌های عیب‌یابی، مشکل گیربکس خودرو شما را پیدا می‌کنند و آن را برطرف می‌نمایند. مجموعه نوین کار علاوه‌بر تعمیر انواع گیربکس مدل‌های مختلف خودرو رنو، خدمات مربوط به تعمیر موتور رنو را نیز به رانندگان ارائه می‌دهند. این مجموعه مراحل تعمیر خودرو را به‌صورت تخصصی انجام می‌دهند و درصورت نیاز به تعویض قطعه از قطعات اصل و فابریک استفاده می‌نمایند. درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران نوین کار در تماس باشید.