تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

تعمیر گیربکس تویوتا کرولا پیچیده و نیازمند تخصص است. خودرو تویوتا کرولا یکی از پرطرفدارترین خودروهای خارجی در بازار ایران به‌شمار می‌آید. این خودرو باکیفیت که دوام بالا و استهلاک بسیار کمی دارد دارای گیربکس 4 سرعته خودکار و فرمان تلسکوپی است که توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کرده است. گیربکس این خودرو مانند دیگر خودروها گاهی دچار مشکل و خرابی می‌گردد. می‌دانیم که این قطعه یکی از قطعات اصلی هر خودرو به‌حساب می‌آید که عدم توجه به خرابی آن ممکن است مشکلات پیچیده‌ای برای خودرو ایجاد کند. بنابراین در این مطلب قصد داریم به تعمیر گیربکس تویوتا کرولا اشاره کنیم و مشکلات رایج این قطعه را خدمت رانندگان گرامی معرفی نماییم.

تعمیر گربکس تویوتا کرولا

علائم خرابی گیربکس تویوتا کرولا

گیربکس یکی از قطعات حساس در هر خودرو به‌حساب می‌آید که دقت در تعمیر آن می‌تواند بر عمر مفید قطعه و کیفیت رانندگی تأثیر بگذارد. همچنین نگهداری مناسب از این قطعه می‌تواند نه‌تنها عمر مفید آن را افزایش می‌دهد بلکه سبب حفظ سلامت دیگر قطعات خودرو نیز می‌گردد. گیربکس تویوتا کرولا نیز مانند دیگر گیربکس در دیگر خودروها در هنگام خرابی علائم و نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهد که بهتر است رانندگان گرامی با این علائم آشنا گردند تا در زمان ظهور به مجموعه تعمیرگاهی مجهز و باتجربه مراجعه نمایند.  مشکلات رایج گیربکس تویوتا عبارتند از:

  • استشمام بوی سوختگی از گیربکس
  • خلاصی دنده خودرو در حالت پارک
  • تغییر ناگهانی و خودبه‌خود دنده
  • ایجاد سفتی در تغییر دنده
  • شنیدن صداهای عجیب مانند تقه از دنده
  • نشت روغن در زیر خودرو

اقدامات تعمیری مناسب در زمان نقص گیربکس خودرو تویوتا کرولا

دریافت خدمات تعمیر گیربکس تویوتا کرولا مستلزم این است که شما به عنوان راننده در زمان بروز مشکل به مجموعه تعمیرگاهی مجهزی مراجعه نمایید. در بین مجموعه‌های تعمیرگاهی مفتخریم مجموعه نوین کار را خدمت شما معرفی نماییم، این مرکز مجهز با داشته سابقه‌ای درخشان در تعویض و تعمیر گیربکس انواع خودروها، تمام خدمات تخصصی مربوط به گیربکس خودرو تویوتا کرولا را به شما راننده گرامی ارائه می‌دهد. تکنیسین‌های باتجربه نوین کار به رانندگان ارجمند توصیه می‌کنند مهمترین اقدام در زمان مشاهده علائم خرابی گیربکس تویوتا کرولا، توقف در ادامه رانندگی و مراجعه به مرکز تعمیرگاهی  به‌حساب می‌آید. ادامه رانندگی با گیربکس خراب نه‌تنها خرابی را گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌کند، بلکه هزینه‌های سنگینی نیز برای راننده ایجاد می‌نماید.

بنابراین به محض مشاهده کوچکترین علامت که نشان از مشکل گیربکس باشد سریعاً به نوین کار مراجعه کنید. اقدامات این مرکز درخصوص تعمیر گیربکس تویوتا کرولا به‌صورت زیر انجام می‌پذیرد:

  • بررسی میزان سلامت گیربکس تویوتا کرولا
  • بررسی عیوب گیربکس توسط دستگاه‌های عیب‌یاب
  • بررسی میزان سطح روغن گیربکس
  • بررسی فیلتر روغن گیربکس
  • تعویض روغن و فیلتر گیربکس با استفاده از روغن‌های استاندارد
  • تعویض قطعات خراب گیربکس با به‌کارگیری قطعات اصل و فابریک
  • تعمیر قطعات خراب گیربکس با کمک تجهیزات و دستگاه‌های مجهز
  • تنظیم گیربکس و بررسی وضعیت آن

 انجام به‌موقع سرویس‌های دوره‌ای تویوتا

در دفترچه راهنمای هر خودرو زمان انجام سرویس‌های دوره‌ای و زمان تعویض روغن گیربکس و روغن موتور مشخص شده است. این زمان‍بندی معمولاً براساس کیلومترهای طی شده توسط خودرو تعیین می‌گردد، اما اگر شما در شرایط سخت جاده‌ای درحال تردد هستید یا نوع رانندگی خطرناک و پرچالشی دارید، بهتر است حداقل هر شش ماه یا حداکثر یک سال جهت بررسی وضعیت موتور، گیربکس و دیگر اجزای خودروتان به نوین کار مراجعه نمایید. در این مرکز روغن موتور و روغن گیربکس شما بررسی می‌گردد و درصورت آلوده بودن و یا کاهش سطح آن، با روغن استاندارد جایگزین می‌شود.

همچنین بررسی گیربکس، موتور، رینگ‌ها و دیگر قطعات مصرفی خودر توسط دستگاه انجام می‌شود و شما می‌توانید با خیالی آسوده از ادامه رانندگی خود لذت ببرید.

تعمیر گربکس تویوتا کرولا

کلام آخر

رسیدگی و تعمیر گیربکس تویوتا کرولا را جدی بگیرید، چراکه سلامت کل قطعات خودرو و حفظ جان سرنشینان به سلامت و کارکرد صحیح این قطعه بستگی دارد. انجام سرویس‌های دوره‌ای، تعویض به‌موقع روغن گیربکس و تعویض به‌موقع فیلتر روغن از مهمترین اقداماتی است که شما می‌توانید در حفظ سلامت این قطعه انجام دهید. لازم به ذکر است درصورت مشاهده هرگونه خرابی و مشکل در رانندگی اصلاً نگران نباشید و با خونسردی کامل خودرو خود را به مجموعه نوین کار برسانید . در این مرکز کادر ماهر و باتجربه ما تمام خدمات فنی و تخصصی تعمیر گیربکس خودرو تویوتا شما را با دستگاه‌های مجهز در سریع‎ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.