تعمیر گیربکس اتوماتیک کمری

تعمیر گیربکس کمری، توسط متخصصان در نوین کار انجام میشود.

گیربکس هر خودرو یکی از مهمترین قطعات خودرو به‌حساب می‌آید و مانند پلی ارتباطی میان چرخ‌ها و موتور مشغول به انجام وظیفه است. گیربکس‌ها وظیفه انتقال نیروی تولیدی در موتور به چرخ‌های جلو و عقب را برعهده دارند. جعبه دنده موجود در گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری، بخشی بسیار پیچیده است که تعمیر و بررسی آن به مهارت خاصی نیاز دارد. اولین تا هشتمین نسل از تویوتا کمری تولید شده مجهز به گیربکس دستی بود، اما از نسل هشت به بعد این خودرو با گیربکس اتومات به بازار عرضه شد. در اغلب تویوتا کمری‌ها با دنده اتومات جعبه دنده CVT دیده می‌شود که به‌عنوان محبوب‌ترین جعبه دنده شناخته شده است. در این مطلب که توسط مجموعه نوین کار به شما تهیه شده است، قصد داریم به مشکلات رایج و اقدامات لازم جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک کمری را برای شما بیان نماییم پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

گیربکس تویوتا کمری، تعمیر گیربکس تویوتا

مشخصیات گیربکس اتوماتیک کمری

همانطور که در بالا اشاره کردیم، گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری مجهز به جعبه دنده CVT است، این جعبه دنده برخلاف جعبه دنده معمولی، تعدادی دنده ثابت دارد و در زمان مناسب و باتوجه به سرعت موتور و شرایط رانندگی امکان تعویض دنده را فراهم می‌آورد. این نوع گیربکس مزیت‌های فراوانی نسبت به دیگر گیربکس‌های تویوتا کمری دارد که عبارتند از:

  • مصرف سوخت بهینه با بهینه نمودن دور موتور
  • تعویض دنده راحت و بدون صدا
  • تعویض دنده مناسب به‌صورت خودکار در همان لحظه حرکت.  

تعویض و تعمیر گیربکس اتوماتیک کمری

باتوجه به سیستم جعبه دنده CVT در خودرو کمری هزینه تعمیر گیربکس کمری بسیار بالا است و انجام مراحل تعمیری آن به دقت و توجه خاصی نیاز دارد. چراکه CVT قطعه‌ای بسیار حساس است درنتیجه بررسی و تعمیر آن نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. در مجموعه نوین کار مراحل تعمیر گیربکس تویوتا با کمک دست‌گاه‌های عیب‌یاب و تجهیزات پیشرفته انجام می‌پذیرد. همچنین کادر مجموعه که وظیفه تعمیر این قطعه را برعهده دارند، افرادی ماهر و دوره‌ دیده هستند که با حساسیت‌های جعبه دنده CVT کاملاً آشنا هستند و مراحل تعمیری را به خوبی اجرا می‌کنند. درصورت عدم تجربه کافی تکنیسین‌های فنی ممکن است آسیب‌های بیشتری به گیربکس تویوتا کمری شما وارد شود و درپی آن شما مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار بالایی شوید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم درصورت بروز هرگونه خرابی و مشکل در این قسمت از خودرو خود، سریعاً به مجموعه تخصصی نوین کار مراجعه و عیوب ایجاد شده را برطرف نمایید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری

خرابی جعبه دنده یکی از مشکلاتی است که برای اغلب خودروها ایجاد می‌شود و کاملاً به شرایط جاده‌ای و نوع راننده بستگی دارد. شما می‌توانید با انجام سرویس‌های دوره‌ای این از میزان خرابی و آسیب به این قطعه از خودرو جلوگیری و عمر آن را افزایش دهید. خرابی گیربکس اتوماتیک کمری علائمی به‌همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. به این نشانه‌ها دقت کنید و درصورت مواجهه با هرکدام از ادامه رانندگی خودداری و سریعاً به مرکز نوین کار مراجعه نمایید. این علائم عبارتند از:

  • ایجاد سر و صدای اضافه و عجیب در جعبه دنده، این صداها بیشتر شبیه به ناله، زوزه یا کوبیده شدن است.
  • ایجاد ضعف واکنش در زمان تغییر دنده
  • ایجاد تکان در زمان تعویض دنده و خارج شدن خودرو از حرکت نرمال
  • نشت روغن از زیر خودرو
  • استشمام بوهای نامتعارف مانند بوی سوختگی که نشان از بد سوختن روغن گیربکس اسات.
  • روشن شدن چراغ هشدار گیربکس
  • شنیده شدن صدای خراشیدگی یا صدای تصادفی در زمان تعویض دنده
  • تعویض دنده با تأخیر یا تعویض خودبه‌خودی دنده

آیا سرویس‌های دوره‌ای در سلامت گیربکس اتوماتیک کمری اهمیت دارد؟

قطعاً یکی از راه‌های حفظ سلامتی جعبه دنده و گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری انجام سرویس‌های دوره‌ای محسوب می‌شود. در دفترچه راهنمای خودرو زمان سرویس‌های دوره‌ای و تعویض روغن گیربکس و روغن موتور درج شده است، اما این زمان باتوجه به شرایط جاده‌ای و رانندگی شما ممکن است متغیر باشد. بنابراین سعی نمایید به‌صورت دوره‌ای خودرو خود را جهت بررسی به مجموعه نوین‌ کار ببرید تا سلامت قطعات داخلی آن بررسی گردد. تعویض روغن به‌موقع و استفاده از روغن گیربکس  استاندارد یکی از مهمترین اقداماتی است که شما در سرویس‌های دروه‌ای باید انجام دهید. هرچه روغن کیربکس سالم‌تر باشد، عملکرد گیربکس خودرو شما بهتر خواهد بود.

تعمیر یا تعویض گیربکس؟

مراجعه به‌موقع بعد از مشاهده علائم خرابی و بررسی وضعیت سلامت گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری بسیار اهمیت دارد. چراکه اگر شما نسبت به این نشانه‌ها بی‌توجه باشید و به رانندگی خود ادامه دهید، آسیب بیشتری به خودرو خود وارد می‌آورید و درنهایت باید هزینه بالاتری متقبل شوید. در مجموعه نوین کار کادر متخصص ابتدا توسط دستگاه‌های عیب‌یاب مشکل گیربکس خودرو شما را مشخص می‌کنند و باتوجه به نوع خرابی اقدامات تعمیری را اجرا می‌نمایند. درصورتی که با تعمیر گیربکس تویوتا، خودرو سلامت خود را به‌دست آورد مراحل تعمیر انجام می‌پذیرد، اما درصورت تشخیص به تعویض این قطعه، کارشناسان نوین کار با استفاده از گیربکس استاندارد و فابریک این قطعه خودرو شما را تعویض می‌نمایند.   

کلام آخر

رانندگی درصورتی لذت‌بخش است که تمام قطعات داخلی خودرو عملکرد خوبی داشته باشند تا سلامت راننده و سرنشینان خودرو حفظ گردد. باتوجه به اینکه گیربکس اتوماتیک یکی از حساس‎ترین قطعات داخلی به‌حساب می‌آید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سرویس‌های دوره‌ای آن را با دقت و به‌موقع انجام دهید. همچنین انجام تعمیر گیربکس اتوماتیک در مراکز مجهز و فنی مانند نوین کار می‌تواند به سلامت دیگر قطعات خودرو کمک کند و بر طول‌عمر آن‌ها بیافزاید. به علائم و نشانه‌های خرابی گیربکس اتوماتیک کمری که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم به دقت توجه نمایید و درصورت مشاهده هرکدام سریعاً به تعمیرگاه تخصصی نوین کار مراجعه کنید. کارشناسان این مرکز با دقت و تخصص کامل خدمات بررسی، تعویض و تعمیر گیربکس اتوماتیک کمری را به شما مشتریان گرامی ارائه می‌دهند.