شستوشوی سوزن انژکتور ال نود که یکی از قطعات مهم سیستم انژکتوری در این خودرو می باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سوخت از طریق سیستمی به نام انژکتور به سیلندر خودرو تزریق می شود. موتورهای احتراق داخلی این سیستم را دارند. ال نود یکی از خودروهایی است که موتور احتراق داخلی آن از نوع تزریق مستقیم است.

شستوشوی سوزن انژکتور ال نود و یا تعمیر انژکتور باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود، از این رو شما میتوانید با تماس به تعمیرگاه رنو شرق تهران نوین کار برای کسب اطلاعات کافی از خطا های رخ داده برای خودرو خود، مشاوره رایگان بگیرید.

نحوه کار انژکتور

در خودروهای بنزینی مجهز به موتور احتراق داخلی، سیستم سوخت رسانی یکی از مهم ترین قطعات فنی خودرو است. این موتورها برای کار کردن به سه عامل اصلی نیاز دارند: سوخت، هوا و برق. این عوامل برای تحریک، احتراق و تولید برق ضروری هستند. نوع جرقه ای که در داخل سیلندرها رخ می دهد به طور مستقیم بر عملکرد و کارایی موتور خودرو تأثیر می گذارد.

کیفیت جرقه نیز به کنترل دقیق سه عامل مهم بستگی دارد: مقدار سوخت و فشار تزریق آن، مقدار و فشار هوای ورودی به سیلندر، کیفیت اشتعال و زمان آن و درجه قدرت انفجار. وظیفه سیستم سوخت، تنظیم فشار، تزریق و مقدار دقیق سوخت است. این سیستم از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام اهمیت خاص خود را دارند. یکی از این قطعات انژکتور است. نامی آشنا و پرکاربرد در صنعت خودروسازی، نقش مهمی در سیستم سوخت بازی می کند.

موتورهای احتراق داخلی با دو نوع پاشش و تزریق مستقیم وجود دارند. انژکتور سیستمی است که وظیفه تزریق سوخت به سیلندر را بر عهده دارد و در نتیجه در خودروهای انژکتوری استفاده می شود. این قطعه الکترومکانیکی در ورودی سیلندر قرار می گیرد و سوخت را به محفظه احتراق تزریق می کند. انژکتور جایگزینی برای کاربراتوری است که بخشی از سیستم سوخت خودرو در خودروهای قدیمی بود. شست و شوی سوزن انژکتور ال نود موضوع مهمی در نگهداری خودرو است که برای کسب اطلاعات کافی می توانید به نوین کار مراجعه کنید.

نحوه کار انژکتور 

مقاله مرتبط:تعمیرگاه تخصصی رنو 

اجزای انژکتور

انژکتور در واقع تزریق و پاشش سوخت را کنترل می کند با کمک جریان الکتریکی وظیفه خود را انجام می دهد. به این ترتیب انژکتور سوخت را با فشاری حدود 3 کیلوگرم بر سانتی متر مربع (سه برابر فشار هوای اتمسفر) به داخل سیلندر یا منیفولد هوا می پاشد تا فشار لازم برای احتراق ایجاد شود. این عملکرد توسط گروهی از اجزا که با هم سیستم انژکتور را تشکیل می دهند انجام می شود. اجزای سیستم تزریق عبارتند از:

  •  ورودی سوخت یا اورینگ
  •  فیلتر سوخت
  •  بدنه ی انژکتور
  •  فنر برگشت دهنده یا سلونوئید
  •  سوزن انژکتور
  •  خروجی سوخت
  •  درپوش محافظ

شست و شوی سوزن انژکتور ال نود

شست و شوی سوزن انژکتور ال نود وابسته به نوع و میزان کثیفی متفاوت است. شستوشوی سوزن انژکتور ال نود با دست، شستوشوی سوزن انژکتور ال نود با رقیق کننده و شستشوی سوزن انژکتور ال نود با اسپری، روش های شستشوی هستند که باید توسط افرادی که شستن انژکتور ال 90 و سایر خودروها را بلد هستند انجام دهند.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که درست است که تینر خاصیت تمیز کنندگی و روان کنندگی دارد، اما اگر برای تمیز کردن انژکتور با بی دقتی وارد مخزن شود، بدنه آهنی مخزن را از بین می برد. در نتیجه با مراجعه به نمایندگی ها و مکانیک های معتبر، انتخاب روش شستشو را به افراد متخصص و حرفه ای بسپارید.

دستگاه شستن انژکتور نیز یکی از دستگاه هایی است که می توان برای شستوشوی سوزن انژکتور ال نود و سایر خودروها و حتی سایر اجزای انژکتور استفاده کرد. استفاده از این دستگاه برای شستن انژکتورها روشی ساده تر و بهتر برای عموم است.

شست و شوی سوزن انژکتور ال نود

زمان مناسب برای شستوشوی سوزن انژکتور ال نود

شستشوی سوزن انژکتور ال نود و سایر وسایل نقلیه مهم است زیرا عملکرد سیستم سوخت رسانی بهتری را ارائه می دهد. زمان مناسب شستشوی انژکتور بسته به علائم کثیفی به شرح زیر است.

  1. احتراق به درستی رخ نمی دهد و به طور ناقص رخ می دهد. در این زمان سوزن انژکتور ال 90 و باید شسته شود تا فرآیند جرقه زنی به درستی انجام شود.
  2. زمانی که موتور خودرو ضعیف کار می کند  می تواند نشانه بارز کثیف بودن انژکتور باشد در این صورت شستشوی سوزن انژکتور ال نود و سایر خودروها می تواند راه حل مناسبی باشد.
  3. خرابی سیلندر یکی از موارد خاص رسوب انژکتور است.
  4. همچنین افزایش سطح آلایندگی خودرو یکی از مواردی است که بهتر است با شستوشوی سوزن انژکتور ال نود به پایان برسد.
  5. هشدار عملکرد سوخت و هوا که روی صفحه کامپیوتر خودرو ظاهر می شود نیز می تواند هشداری مبنی بر کثیف بودن انژکتور خودرو باشد.

تعمیر خودرو ال نود تهرانپارس

در این مقاله از اهمیت شستوشوی سوزن انژکتور ال نود گفتیم پس دریافتبد که این کار باید در یک مرکز تخصصی و زیر نظر متخصصین انجام گیرد مرکز تخصصی نوین کار واقع در تهرانپارس اماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

سخن پایانی

اگر پس از رعایت نکات ذکر شده همچنان خودروی شما دچار علائم کثیفی انژکتور است، بهتر است برای تشخیص دقیق علت ایراد و انجام تعمیرات لازم به تکنسین ماهر یا مرکز تخصصی تعمیرات نوین کار مراجعه کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با نحوه شستوشوی سوزن انژکتور ال نود آشنا کرده باشیم.