تعمیر گیربکس ساندرو

تعمیر گیربکس ساندرو باید توسط تعمیرکار مجرب انجام شود. تعمیرگاه نوین کار بصورت تخصصی برای کلیه تعمیرات انواع رنو در شرق تهران فعالیت میکند.

خودرو رنو ساندرو یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران به‌شمار می‌آید، چراکه این خودرو از ویژگی‌هایی نظیر استهلاک کم، کارایی و عملکرد بالا، ظاهری زیبا و فاکتورهای منحصربه‌فرد فنی برخوردار است. گیربکس این خودرو مانند دیگر خودروها وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد؛ این قطعه با انتقال گشتاور سرعت بالا موتور را تقویت و سبب بهبود عملکرد و افزایش قدرت موتور می‌گردد و کارایی خودرو را بالا می‌برد. در انواع خودروهای ساندرو که در دو مدل معمولی و استپ وی هستند هر دو نوع گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک وجود دارد. به‌طورکلی فرقی ندارد گیربکس دنده‌ای باشد یا اتومات، درهر صورت این قطعه یکی از اصلی‌ترین اجزای این خودرو به‌حساب می‌آید. مجموعه نوین کار در این مطلب قصد دارد شما را با علائم خرابی این قطعه آشنا کند تا در زمان نیاز به تعمیر گیربکس ساندرو شما اقدامات مناسب و لازم را انجام دهید.

تعمیر گیربکس ساندرو

علائم خرابی گیربکس رنو ساندرو

خرابی هر قطعه در خودرو با نشانه‌هایی همراه است که هرکدام از این علائم باید جدی گرفته شود، چراکه عدم توجه به نشانه‌های خرابی قطعات خودرو سبب می‌گردد مشکلات پیچیده‌ای در خودرو ایجاد گردد. درخصوص گیربکس ساندرو نیز این قاعده باید رعایت شود، بنابراین بهتر است به علائم و نشانه‌های خرابی این قطعه که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم توجه کنید، هرگونه بی‌توجهی نسبت به مشکلات کوچک این قطعه سبب می‌گردد خرابی گسترش پیدا کند و علاوه‌بر به خطر افتادن جان راننده و سرنشینان هزینه‌های تعمیر گزافی نیز به وجود آورد.

شایع‌ترین علائم خرابی گیربکس ساندرو عبارتند از:

  • تقه زدن گیربکس: گیربکس استفاده شده در رنو ساندرو از تکنولوژی قدیمی برخوردار است، به‌همین علت ممکن است به مرور زمان و با استفاده غیراصولی از این قطعه مشکل شایع تقه زدن رخ دهد.
  • کاهش سطح روغن: مشکلاتی مانند ایراد در شیر برقی گیربکس سبب می‌گردد سطح روغن گیربکس کاهش یابد و روانکاری میان قطعات به درستی انجام نگیرد. بهتر است به محض اطمینان از این مسئله سریعاً جهت تعویض روغن به تعمیرگاه مجهز مراجعه نمایید.
  • تعویض اشتباه دنده: این مسئله باعث کاهش فشار روغن و خرابی سلکتور می‌گردد.
  • خلاص شدن گیربکس در زمان حرکت
  • عدم شناسایی دنده وسط: در این شرایط جهت بررسی سلامت گیربکس سریعاً اقدام فرمایید. هرگونه احمال در این امر سبب آسیب دیدن سلکتور گیربکس می‌گردد.
  • ایجاد صدای اضافه در فضای اتاق ماشین: در این شرایط تکنیسین مجموعه باید گیربکس را باز کند تا دلیل صدا مشخص و رفع گردد.
  • احساس بوی سوختگی: بلند شدن بوی سوختگی دلایل متعددی دارد که مهمترین آن‌ها می‌تواند داغ شدن بیش‌از اندازه روغن گیربکس باشد. این نشانه اصلاً نشانه خوبی نیست، به محض بلند شدن بوی سوختگی هرچه سریع‌تر به مرکز تعمیرگاهی مراجعه نمایید تا روغن گیربکس تعویض گردد. چراکه سطح روغن گیربکس پایین آمده و اجزاء این قطعه خنک نشده‌اند، درنتیجه با آسیب به این اجزاء بوی سوختگی به مشام می‌رسد.
  • نشتی روغن از زیر خودرو: خرابی چرخ‌ دنده‌ها، خرابی واشرها و آسیب دیدگی نمد سبب نشت روغن گیربکس می‌گردد. بهتر است در این شرایط سریعاً جهت تعمیر گیربکس ساندرو به تعمیرگاه مراجعه کنید.

نحوه عیب‌یابی و تعمیر گیربکس در مجموعه نوین کار

شما راننده گرامی به محض دیدن هرکدام از علائم خرابی گیربکس باید جهت جلوگیری از آسیب بیشتر به تعمیرگاه مجهز مراجعه نمایید. در مجموعه نوین کار تکنیسین‌های ماهر با استفاده از دستگاه‌های عیب‌یاب مشکل گیربکس خودرو شما را تشخیص می‌دهند و سریعاً نسبت به حل آن اقدام می‌نمایند. لازم به ذکر است درصورت نیاز به تعویض قطعه، این مجموعه با استفاده از قطعات استاندارد و فابریک گیربکس خودرو ساندرو شما را تعویض می‌نمایند. هزینه تعمیر گیربکس در این مجموعه بستگی به میزان خرابی این قطعه دارد، درنتیجه بهتر است جهت جلوگیری از خرابی‌های بیشتر و صرف هزینه تعمیر بالا به محض مشاهده هرکدام از علائم گفته شده به مجموعه نوین‌ کار مراجعه نمایید.

کلام آخر

فرقی ندارد گیربکس خودرو دستی باشد یا اتومات، درهر صورت این قطعه از قطعات مهم و حیاتی هر خودرو به‌حساب می‌آید که خرابی آن سبب ایجاد مشکلات بسیار پیچیده‌ای می‌گردد. در مجموعه نوین کار همکاران متخصص ما در سریع‍ترین زمان ممکن مشکل این قطعه را شناسایی و از وارد آمدن آسیب‌های بیشتر به دیگر قطعات جلوگیری می‌کنند. تعمیرکاران این مجموعه علاوه‌بر تعمیر گیربکس ساندرو، مراحل تعمیر موتور رنو را نیز توسط ابزار و تجهیزات پیشرفته انجام می‌دهند.