تعمیر گیربکس ال 90

تعمیر گیربکس ال 90 ، گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک را شامل می شود.

گیربکس رنو ال 90 اصلی‌ترین قطعه خودرو به‌حساب می‌آید که وظیفه انتقال قدرت را در زمان حرکت برعهده دارد. این قطعه که در دو نوع دستی و اتومات وجود دارد نسبت دنده مناسب را باتوجه به سرعت برای خودرو ارائه می‌دهد. باتوجه به اینکه گیربکس میان سرعت و قدرت موتور تعادل ایجاد می‌کند، درنتیجه سلامت این قطعه در رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت به خرابی گیربکس و تعمیر به موقع آن سبب می‌شود علاوه‌بر حفظ سلامت دیگر قطعات خودرو از ایجاد هزینه‌های جانبی و سنگین‌تر نیز جلوگیری شود. کارشناسان مجموعه نوین کار در این مطلب قصد دارند شما را با دلایل خرابی این قطعه آشنا نمایند تا درصورت بروز هرگونه مشکلی سریعاً برای تعمیر گیربکس ال 90 اقدام نمایید و از وارد آمدن هزینه‌های بیشتر جلوگیری کنید.

تعمیر گیربکس ال 90

دلایل خرابی گیربکس ال 90

باتوجه به اینکه گیربکس ال 90 وظیفه حیاتی در خودرو برعهده دارد، بنابراین هرگونه نقص یا خرابی در آن سبب می‌شود تا عملکرد کلی خودرو با مشکل مواجه شود. چراکه این قطعه علاوه‌بر تنظیم سرعت موتور، وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها را نیز برعده دارد. این قطعه ازقطعات کوچکتر دیگری تشکیل شده است که عملکرد آن‌ها در کنار یکدیگر سبب افزایش راندمان خودرو می‌گردد. در ادامه قصد داریم دلایل خرابی گیربکس ال 90 را بررسی نماییم. بهتر است به این دلایل توجه نمایید تا بتوانید از اتفاقات خطرناک جلوگیری نمایید.

  • کاهش سطح روغن گیربکس: یکی از دلایل مهمی که سبب می‌شود رانندگان جهت تعمیر گیربکس ال 90 به تعمیرگاه مراجعه نمایند، کاهش سطح روغن گیربکس به‌حساب می‌آید. عدم وجود روغن کافی سبب می‌شود قطعات نتوانند عملکرد روان و آسانی داشته باشند، درنتیجه چرخ‌دنده‌ها دچار آسیب می‌گردند و به اصطلاح یاتاقان می‌زنند. این مشکل با صدای وز وز یا دنگ دنک همراه است.
  • روغن گیربکس آلوده: روغن آلوده سبب می‌شود تعویض دنده با تأخیر انجام شود و گیربکس عملکرد خوبی نداشته باشد.
  • نشت روغن گیربکس: نشتی روغن سبب پایین آمدن سطح روغن گیربکس می‌شود، بنابراین در این شرایط نسبت به تعویض روغن سریعاً اقدام نمایید. چراکه پایین آمدن سطح روغن سبب می‌شود خنک‌کنندگی گیربکس به خوبی انجام نشود و این قطعه بیش‌از حد داغ شود، درنتیجه بوی سوختگی به مشام برسد.
  • خرابی تغییر دهنده دنده: این مشکل در خودروهای دستی و اتومات به اشکال مختلف بروز پیدا می‌کند. درصورتی که خرابی تغییر دهنده دنده در خودرو اتوماتیک اتفاق افتد، تغییر دهنده بسیار شدید و ناگهانی اتفاق می‌افتد. اگر شما راننده خودرو ال 90 دستی باشید، خرابی این قطعه با علائمی مانند صدای غیرطبیعی یا دشواری در زمان تغییر دنده همراه است. یکی از دلایلی که سبب ایجاد این مشکل می‌شود روغن گیربکس آلوده به‌حساب می‌آید.
  • خرابی سنسور گیربکس: عدم تعویض به‌موقع روغن گیربکس سبب می‌شود گیربکس دچار داغی بیش‌از اندازه شود و بخش‌هایی از آن مانند سنسورها دچار خرابی گردند. در گیربکس‌های اتوماتیک با استفاده از کدهای کامپیوتری می‌توان سوختگی و خرابی سنسور را تشخیص داد. خرابی این جزء از گیربکس با روشن شدن چراغ‌های هشدار همراه است.
  • اصطکاک بین قطعات گیربکس: اصطکاک بین قطعات گیربکس سبب ایجاد لرزش در کابین خودرو می‌گردد. درصورت بی‌توجهی به این نشانه ممکن است قطعات گیربکس بیش‌از حد با یکدیگر ساییدگی داشته باشند و درنهایت تخریب گردند و هزینه بالایی جهت تعویض برای راننده ایجاد کنند.

هزینه تعمیر گیربکس ال 90

همانطور که گفتیم تعمیر گیربکس ال 90 از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه این قطعه حیاتی درصورت خرابی و عدم تعمیر ممکن است به دیگر قطعات خودرو آسیب وارد آورد و درنهایت هزینه سنگینی برای راننده ایجاد کند. بهتر است در زمان تعمیر این قطعه به مجموعه‌های تخصصی مراجعه نمایید. در مجموعه نوین کار تکنیسین‎های باتجربه توسط دستگاه عیب‌یاب مشکل گیربکس خودر ال 90 را مشخص می‌کنند و به‌صورت کاملاً دقیق آن را برطرف می‌نمایند. درصورت خرابی این قطعه، کارشناسان این مجموعه با استفاده از گیربکس استاندارد و فابریک ال 90، قطعه را تعویض می‌نمایند.

هزینه تعمیر گیربکس ال 90 بستگی به میزان خرابی این قطعه دارد، اگر خرابی عمیق و شدید نباشد مسلماً هزینه کمتری بابت تعمیر خواهد داشت و بلعکس درصورت نیاز به تعویض قطعه راننده موظف به پرداخت هزینه بیشتری خواهد بود.

کلام آخر

هرگونه علائم و نشانه‌های خرابی گیربکس ال 90 را جدی بگیرید تا درحین رانندگی جان خود و سرنشینان خودرو خود را حفظ نمایید. همچنین بهتر است با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو از زمان دقیق سرویس‌های دوره‌ای و تعویض روغن گیربکس مطلع شوید، به‌این ترتیب سلامت این قطعه حیاتی را حفظ خواهید کرد. درصورت نیاز به تعمیر این قطعه یا سرویس‌های دوره‌ای و تعویض روغن می‌توانید به مجموعه نوین کار مراجعه نمایید. کارشناسان این مجموعه درسریع‌ترین زمان ممکن عیب گیربکس خودرو شما را شناسایی و برطرف می‌نمایند. این کارشناسان علاوه‌بر تعمیر گیربکس تعمیر موتور رنو را نیز به‌صورت دقیق و فنی انجام می‌دهند.